Camera Slideshow
Θεατρική Κατασκήνωση 2013

12η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση-Σεμινάριο, 2013

“Πες μου μια ιστορία...”

Σπέτσες, 22-27 Ιουλίου 2013

για εκπαιδευτικούς, θεατρολόγους, ηθοποιούς, νέους

& 6η κατασκήνωση νέων "Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2013"

Η 12η Θερινή Κατασκήνωση – Σεμινάριο επιστρέφει στο γνώριμο νησί των Σπετσών από 22 έως 27 Ιουλίου 2013, στο χώρο της Αναργυρείου Σχολής, δίπλα στη θάλασσα. Έμπειροι καλλιτέχνες-δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, θεατρολόγοι, ηθοποιοί και νέοι μοιράζονται ιστορίες που λυτρώνουν, ενώνουν, επικοινωνούν με εργαλείο τους τις πολλαπλές φόρμες του θεάτρου και των άλλων παραστατικών τεχνών και την αξιοποίησή τους στην εκπαίδευση. Η πενθήμερη αυτή διαδρομή περιλαμβάνει 2 βιωματικά εργαστήρια, άσκηση, μπάνιο, ξεκούραση και -φυσικά- διασκέδαση που θα ολοκληρωθεί με ένα αποχαιρετιστήριο πάρτυ.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση αφουγκράζεται τις ανάγκες της εποχής και γι’ αυτό φέτος η 12η  Θερινή Κατασκήνωση – Σεμινάριο προσφέρει 2 εργαστήρια που επιχειρούν να προσεγγίσουν σύγχρονα φλέγοντα ζητήματα. Έτσι, η Nicola Abraham, διακεκριμένη θεατροπαιδαγωγός από την Αγγλία θα εμψυχώσει ένα εργαστήριο για το σχολικό εκφοβισμό και την αντιμετώπισή του. Άλλωστε, ο εκφοβισμός και η διαχείριση συγκρούσεων –κυρίως στο σχολικό περιβάλλον– αποδεικνύεται καθημερινά ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός σήμερα, τόσο στο σχολικό περιβάλλον όσο και ευρύτερα στην κοινωνία. Το δεύτερο εργαστήριο, που απευθύνεται σε νέους 17-23 ετών, εμψυχώνει ο Ανέστης Αζάς, σκηνοθέτης, και πραγματεύεται το «θεατρικό ντοκιμαντέρ» ή αλλιώς το «θέατρο της πραγματικότητας». Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο θα γνωρίσουν αυτό το θεατρικό είδος και τα εργαλεία του.

Ώρες σεμιναρίου: 35 διδακτικές ώρες

Πρόγραμμα: Άφιξη – εγγραφή: Δευτέρα, 22/7/2013, 12:00-16:30, Αναχώρηση: Σάββατο, 27/7/20013, μετά τις 11:00

Διαμονή: 5 διανυκτερεύσεις σε δωμάτια της Σχολής και ημιδιατροφή στο εστιατόριό της (προτεινόμενο) ή σε ξενοδοχεία/ δωμάτια εκτός Σχολής.

Οργανωτική Επιτροπή: Δημήτρης Μαυρέας, Σόνια Μολογούση, Ηρώ Ποταμούση, Δάφνη Μουστακλίδου, Ιωάννα Γεωργακοπούλου και Βάλια Γκότση.

Εργαστήριο 1 «Προκαλώντας το σχολικό εκφοβισμό και τις επιπτώσεις του» Nicola Abraham, θεατροπαιδαγωγός

Αυτό το βιωματικό εργαστήριο θα πάρει τη μορφή μιας διαθεματικής προσέγγισης (παρόλο που θα βασίζεται κυρίως σε θεατρικές τεχνικές) σχετικά με την αντιμετώπιση συμπεριφορών σχολικού εκφοβισμού σε παιδιά ηλικίας 5 έως 16 ετών. Το βιωματικό εργαστήριο θα αντλήσει πρακτικές από το «Μανδύα του Ειδικού» (Mantle of the Expert), το Συμμετοχικό Θέατρο (Participatory Theatre), το Διαδικαστικό Θέατρο (Process Drama) και το Θέατρο του Καταπιεσμένου (Theatre of the Oppressed) για να παρέχει ποικιλία εργαλείων ενάντια στην επίδραση του σχολικού εκφοβισμού. Τα εργαλεία θα αφορούν μικρές ομάδες μαθητών αλλά και ολόκληρες τάξεις, ασήμαντα επεισόδια αλλά και πιο σημαντικά ξεσπάσματα και συμπεριφορές κακοποίησης. Το εργαστήριο αυτό θα παρέχει επίσης επιμόρφωση που θα επιτρέπει στους καθηγητές να βοηθούν παιδιά, τα οποία έχουν βρεθεί στη θέση του θύτη και του θύματος, να ανακάμψουν και να ανακτήσουν την αίσθηση της αυτοεικόνας και αυτοεκτίμησης τους μέσα από μια σειρά μορφοποιημένων και δοκιμασμένων ασκήσεων που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτές τις σύνθετες καταστάσεις. Η Nicola Abraham είναι υποψήφια διδάκτωρ, Λέκτορας Εφαρμοσμένου Θεάτρου και εμψυχώτρια Συμμετοχικού Θεάτρου και Θεάτρου για την Ανάπτυξη. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της στο Πανεπιστήμιο του Winchester στη Μεγάλη Βρετανία, εργάστηκε με πολλές ευπαθείς ομάδες νέων σε λέσχες, ψυχιατρικά κέντρα, σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας και μονάδες παραπομπής μαθητών. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στο Θέατρο και τις Επικοινωνίες για την Ανάπτυξη κατά τις οποίες εργάστηκε με ιδιαίτερες περιπτώσεις νέων σε μονάδες παραπομπής μαθητών και σε σχολεία διερευνώντας θέματα αντικοινωνικής συμπεριφοράς και την κουλτούρα των συμμοριών. Μετά το πέρας των μεταπτυχιακών σπουδών της, διέμεινε για τρεις εβδομάδες σε ένα Πολωνικό Ορφανοτροφείο, όπου ασχολήθηκε με το Θέατρο Φόρουμ (θέατρο της Αγοράς) για τους νέους σε κίνδυνο. Σήμερα, βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης της διδακτορικής της διατριβής και εργάζεται μέσω του Συμμετοχικού Θεάτρου με νέους που έχουν βιώσει την παραμέληση, την κακοποίηση και άλλες τραυματικές εμπειρίες. Έχει εμπειρία με ομάδες νέων τόσο σε περιβάλλοντα της Μεγάλης Βρετανίας όσο και διεθνώς σε θέματα που αφορούν την επίλυση συγκρούσεων και την αλλαγή με διάφορες θεατρικές τεχνικές.

Εργαστήριο 2 Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2013 (για νέους 17-23 χρονών) «Θέατρο της Πραγματικότητας: Μια αναγνωριστική δοκιμή στο είδος του θεατρικού ντοκιμαντέρ», Ανέστης Αζάς, σκηνοθέτης

Τι είναι το «θεατρικό ντοκιμαντέρ» ή «θέατρο της πραγματικότητας», ποιος ο ρόλος του στη σύγχρονη θεατρική δημιουργία και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο σχολείο και την εκπαίδευση; Το εργαστήριο αποτελεί μια πρώτη επαφή με το συγκεκριμένο θεατρικό είδος και τις τεχνικές του: την γέννηση σκηνικών κειμένων μέσα από προσωπικές αφηγήσεις και την ακόλουθη θεατροποίηση τους. Μέσα από παιχνίδια, ασκήσεις, τοπική έρευνα και συνεντεύξεις θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μια πυκνή εισαγωγή στον τρόπο εργασίας και τις δυνατότητες που μας δίνει το «ντοκιμαντέρ» για να κάνουμε θέατρο σήμερα. Ως βάση της έρευνας, θα χρησιμοποιηθεί κάποιο κείμενο της ελληνικής γραμματείας που θα ανακοινωθεί σύντομα στους συμμετέχοντες στο εργαστήριο. Ο Ανέστης Αζάς γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1978. Σπούδασε στο τμήμα θεάτρου του ΑΠΘ και στην ανώτατη δραματική σχολή Ernst Busch Βερολίνου (Σκηνοθεσία). Ως βοηθός σκηνοθέτη συμμετείχε στους Πέρσες του Αισχύλου (Dimiter Gotscheff, Εθνικό θέατρο Επίδαυρος 2009) και ως βοηθός για την έρευνα και την δραματουργία στην παράσταση «Προμηθέας στη Αθήνα» των Rimini Protokoll (Ηρώδειο 2010). Από το 2008 εργάζεται ως σκηνοθέτης. Έχει σκηνοθετήσει στο Εθνικό θέατρο, το Φεστιβάλ Αθηνών , το ΚΘΒΕ, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, αλλά και σε διάφορες σκηνές του ελεύθερου θεάτρου στην Αθήνα (Θέατρο Επι Κολωνώ, Θέατρο Χώρα, Bios). Η δουλειά του περιλαμβάνει κλασικά κείμενα (Koltès, Heiner Müller, Αισχύλος), καθώς επίσης έργα σύγχρονων συγγραφέων (Μανώλης Τσίπος, Σάκης Σερέφας, Anja Hilling) και έργα που αναπτύχθηκαν στους κώδικες του θεατρικού ντοκιμαντέρ (Sugar Babes, Μια μουσικοθεατρική παράσταση από την πόλη των Σερρών/ΔΗΠΕΘΕ Σερρών 2008). Το Μάιο του 2011 συμμετείχε με υποτροφία του ινστιτούτου Goethe στο διεθνές φόρουμ νέων καλλιτεχνών του φεστιβάλ Theatertreffen στο Βερολίνο. Το Δεκέμβριο του 2011 ήταν υποψήφιος με την ομάδα Projector για το βραβείο «Κάρολος Κουν» νέων δημιουργών των ελλήνων κριτικών θεάτρου και λογοτεχνίας. Σε συνεργασία με τον Πρόδρομο Τσινικόρη, και με βάση τον κώδικα του θεατρικού ντοκιμαντέρ ανέπτυξε τις παραστάσεις «Ταξίδι με τρένο» (Φεστιβάλ Αθηνών 2011), «Επίδαυρος, ένα ντοκιμαντέρ», (Φεστιβάλ Επιδαύρου 2012), «Τηλέμαχος- Should I stay or should I go?» (Ballhaus Naunynstrasse Βερολίνο/ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Αθήνα 2013).