Νεανικές Θεατρικές Φωνές - Κατασκηνώσεις Νέων Camera Slideshow

ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ

ένα πρόγραμμα για νέους από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Το πρόγραμμα υλοποιείται από το 2005

και περιλαμβάνει θεατρική κατασκήνωση ειδικά για νέους από την Ελλάδα και το εξωτερικό

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2013

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2013 -6η Θεατρική Κατασκήνωση Νέων

Σπέτσες, 22-27 Ιουλίου 2013

«Θέατρο της Πραγματικότητας: Μια αναγνωριστική δοκιμή στο είδος του θεατρικού ντοκιμαντέρ»

για νέους 17-23 χρονών

Εμψυχωτής: Ανέστης Αζάς, σκηνοθέτης

Εργαστήριο: Τι είναι το «θεατρικό ντοκιμαντέρ» ή «θέατρο της πραγματικότητας», ποιος ο ρόλος του στη σύγχρονη θεατρική δημιουργία και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο σχολείο και την εκπαίδευση; Το εργαστήριο αποτελεί μια πρώτη επαφή με το συγκεκριμένο θεατρικό είδος και τις τεχνικές του: την γέννηση σκηνικών κειμένων μέσα από προσωπικές αφηγήσεις και την ακόλουθη θεατροποίηση τους. Μέσα από παιχνίδια, ασκήσεις, τοπική έρευνα και συνεντεύξεις θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μια πυκνή εισαγωγή στον τρόπο εργασίας και τις δυνατότητες που μας δίνει το «ντοκιμαντέρ» για να κάνουμε θέατρο σήμερα. Ως βάση της έρευνας, θα χρησιμοποιηθεί κάποιο κείμενο της ελληνικής γραμματείας που θα ανακοινωθεί σύντομα στους συμμετέχοντες στο εργαστήριο.

Ο Ανέστης Αζάς γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1978. Σπούδασε στο τμήμα θεάτρου του ΑΠΘ και στην ανώτατη δραματική σχολή Ernst Busch Βερολίνου (Σκηνοθεσία). Ως βοηθός σκηνοθέτη συμμετείχε στους Πέρσες του Αισχύλου (Dimiter Gotscheff, Εθνικό θέατρο Επίδαυρος 2009) και ως βοηθός για την έρευνα και την δραματουργία στην παράσταση «Προμηθέας στη Αθήνα» των Rimini Protokoll (Ηρώδειο 2010). Από το 2008 εργάζεται ως σκηνοθέτης. Έχει σκηνοθετήσει στο Εθνικό θέατρο, το Φεστιβάλ Αθηνών , το ΚΘΒΕ, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, αλλά και σε διάφορες σκηνές του ελεύθερου θεάτρου στην Αθήνα (Θέατρο Επι Κολωνώ, Θέατρο Χώρα, Bios). Η δουλειά του περιλαμβάνει κλασικά κείμενα (Koltès, Heiner Müller, Αισχύλος), καθώς επίσης έργα σύγχρονων συγγραφέων (Μανώλης Τσίπος, Σάκης Σερέφας, Anja Hilling) και έργα που αναπτύχθηκαν στους κώδικες του θεατρικού ντοκιμαντέρ (Sugar Babes, Μια μουσικοθεατρική παράσταση από την πόλη των Σερρών/ΔΗΠΕΘΕ Σερρών 2008). Το Μάιο του 2011 συμμετείχε με υποτροφία του ινστιτούτου Goethe στο διεθνές φόρουμ νέων καλλιτεχνών του φεστιβάλ Theatertreffen στο Βερολίνο. Το Δεκέμβριο του 2011 ήταν υποψήφιος με την ομάδα Projector για το βραβείο «Κάρολος Κουν» νέων δημιουργών των ελλήνων κριτικών θεάτρου και λογοτεχνίας. Σε συνεργασία με τον Πρόδρομο Τσινικόρη, και με βάση τον κώδικα του θεατρικού ντοκιμαντέρ ανέπτυξε τις παραστάσεις «Ταξίδι με τρένο» (Φεστιβάλ Αθηνών 2011), «Επίδαυρος, ένα ντοκιμαντέρ», (Φεστιβάλ Επιδαύρου 2012), «Τηλέμαχος- Should I stay or should I go?» (Ballhaus Naunynstrasse Βερολίνο/ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Αθήνα 2013).

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2012

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2012 -5η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση

Ζάκυνθος 22-27 Αυγούστου 2012

«Από το όνειρο στην ουτοπία και πάλι πίσω: Οδηγίες για να αλλάξουμε τον κόσμο»

Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Πως ονειρεύομαι τον ευατό μου και τον κόσμο; Τι θα άλλαζα σε αυτόν αν είχα μαγικές ικανότητες; Πως θα τον άλλαζα αν δεν είχα; Μπορώ να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα; Και αν ναι σε ποιόν πραγματικό κόσμο τα όνειρά μου έχουν αξία; Ένα εργαστήριο για νέους που στόχο έχει να οραματιστούμε, μέσα από την φαντασία και τους τρόπους του θεάτρου, το παρόν και το μέλλον του εαυτού και του κόσμου μας. Το εργαστήριο θα αξιοποιήσει τις επιθυμίες και τις προτάσεις της ομάδας και θα προτείνει, μέσα από ένα σκηνικό αποτέλεσμα, ένα αισιόδοξο, και ίσως πιθανό πλάνο για να βελτιώσουμε τον κόσμο μας. Στο εργαστήριο θα αξιοποιηθούν διάφορες θεατρικές εφαρμογές και φόρμες σε συνδυασμό με θεατρικά, πολιτειακά, θεωρητικά και πρωτότυπα κείμενα που θα μας βοηθήσουν να αποκωδικοποιήσουμε τις επιθυμίες μας και τις δυνατότητες μας για να γίνουμε ενεργοί, δημιουργικοί, επινοητικοί και αισιόδοξοι πολίτες του μέλλοντος.



Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος, σκηνοθέτης. Έχει διδάξει «Διδακτική του Θεάτρου» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας (2004-2007) και «Εμψύχωση κούκλας στο Νηπιαγωγείο» στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Βόλου και το Διδασκαλειο Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Αθηνών (2007-12). Έχει διδάξει Θεατρική Αγωγή στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια Εκπαίδευση, στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο/ Λύκειο Γέρακα, στο ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού και σε πλήθος δημοσιών ΙΕΚ (από το 2002-2012). Διδάσκει Ιστορία/ Δραματουργία Θεάτρου στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, στη δραμτική σχολή Πράξη Επτά και τη δραματική σχολή Πρώτη Πράξη. Έχει  διευθύνει βιωματικά θεατρικά εργαστήρια σε πανεπιστημιακά φεστιβάλ θέατρου στο Βέλγιο, Λιθουανία, Λευκορωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αίγυπτο, στο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κ.ά.  Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004).Συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο- Θεατρική Αγωγή» του ΙΔΕΚΕ (2007) και Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης, εκδ. Κέδρος, 2011. Έχει παίξει στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε παραστάσεις χορού με τις ομάδες Yelp, Quasi Stellar, Αερίτες. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις για νέους Μετά τον Αφρό (Youth Festival, Θέατρο Χώρα), Tζακ Θορν Ρισπέκτ /Θάβοντας τον αδελφό σους το πεζοδρόμιο (Θέατρο Χώρα), Αριστοφάνη Όρνιθες (Θέατρο Νέου Κόσμου και σε σχολεία Β Βάθμιας Εκπαίδευσης) και βρίσκεται σε πρόβες για την παράσταση Φρανκ Βέντεκιντ X-press Spring. Έχει διοργανώσει πλήθος φεστιβάλ Νέων Δημιουργών σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και θέατρα.

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2011

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2011 -4η Θεατρική Κατασκήνωση Νέων

Σπέτσες 25-30 Αυγούστου 2011

"Το θέατρο ως γέφυρα επικοινωνίας με τον εαυτό μας και με τους άλλους"

(Μόνο για νέους 17-23)

Koldo Vio, σκηνοθέτης, θεατροπαιδαγωγός,

Μάρθα Κατσαρίδου, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός

Σ
τη νεανική αυτή ομάδα συμμετείχαν και 2 έφηβοι από την Παλαιστίνη, συγγραφείς δύο από τους “Μονολόγους από τη Γάζα”, κειμένων που αποτέλεσαν βάση για το μεγάλο ομόνωμο πρόγραμμα του Δικτύου το 2010.



Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2009

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2009 -3η Θεατρική Κατασκήνωση Νέων

SpetsesNeoi2009Σπέτσες 21-27 Ιουλίου 2009

«Δημοκρατία και συλλογική θεατρική δημιουργία: οράματα για το μέλλον»

[Μέρος της 8ης Καλοκαιρινής Θεατρικής Κατασκήνωσης με θέμα "Σύγχρονη Καλλιτεχνική Δημιουργία: απεικονίσεις και συνθέσεις") Σε συνεργασία με το Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA) Με την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς.

Κύριος στόχος της  Συνάντησης είναι οι νέοι να εργαστούν με καινοτόμες μεθόδους που αξιοποιούν το θέατρο και τον κινηματογράφο διερευνώντας ζητήματα που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τα δικαιώματά τους και την υπεράσπισή τους, αλλά και τη σύγχρονη ζωή γενικότερα, όπως τη βιώνουν οι ίδιοι τώρα και όπως την ονειρεύονται για το μέλλον. Οι νέοι θα εργάζονται 6 ώρες κάθε μέρα στο φιλόξενο χώρο της Αναργυρείου Σχολής, με στόχο να συνθέσουν ένα δρώμενο που θα εκφράζει προσωπικές "δημιουργικές φωνές". Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους θα παρουσιαστεί στην κατασκήνωση την τελευταία ημέρα της Συνάντησης. Πρόκειται για την 3η Θεατρική Συνάντηση Νέων η οποία απευθύνεται σε νέους-μέλη θεατρικών ομάδων ηλικίας 17-22 ετών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Πριν και μετά τη συνάντηση Η συνάντηση είναι το κύριο μέρος του ευρύτερου προγράμματος «Νεανικές Θεατρικές Φωνές». Οι νέοι που θα πάρουν μέρος και η ομάδα τους θα βρίσκονται σε επικοινωνία μεταξύ τους μέσα από ηλεκτρονικό φόρουμ πριν τη συνάντηση στις Σπέτσες, ενώ προβλέπεται και συνέχιση του προγράμματος. Τα αποτελέσματα αυτής της συνάντησης θα παρουσιαστούν σε ημερίδα διάχυσης, spetses2009_neoi1και σε συνέδρια και φεστιβάλ που spetses2009_neoi2οργανώνει το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε διάφορα μέρη της χώρας. Επίσης, οι νέοι που θα πάρουν μέρος θα επιστρέψουν στην ομάδα τους και θα δουλέψουν μαζί της και με τον εμψυχωτή, προκειμένου να μοιραστούν τους προβληματισμούς και την εμπειρία τους και μπορούν να συνεχίσουν την έρευνα και την επικοινωνία με την καταγραφή νέων ιδεών.

ΕΜΨΥΧΩΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ: Brendon Burns, σκηνοθέτης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Ιδρύματος Citizen Arts (Ίδρυμα για τις Τέχνες και τον Ενεργό Πολίτη) Ο Brendon Burns είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Foundation for Citizen Arts (Ίδρυμα για τις πολιτικές τέχνες). Ως έμπειρος σκηνοθέτης, εισηγητής και εμψυχωτής, ο Brendon έχει ηγηθεί πολλών συμμετοχικών και θεατρικών προγραμμάτων στην Αγγλία, την Ευρώπη και τη Δυτική Αφρική. Εκπαιδεύτηκε ως ηθοποιός στο Arts Educational School του Λονδίνου και αργότερα ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην εκπαίδευση στο University of Middlesex στην Αγγλία. Προηγούμενες θέσεις του συμπεριλαμβάνουν την καλλιτεχνική διεύθυνση του Solent Peoples Theatre, The Haymarket, Basingstoke (Βοηθός σκηνοθέτη), Proteus Theatre (Βοηθός σκηνοθέτη), Indefinite Article (Καλλιτεχνικός Διευθυντής) and First Draft Theatre (Καλλιτεχνικός Διευθυντής).

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Οι νέοι που θα πάρουν μέρος σε αυτό το πρόγραμμα θα έχουν την ευκαιρία να διερευνήσουν συλλογικά και βιωματικά τρόπους με τους οποίους το θέατρο μπορεί να αξιοποιηθεί ως μέσο πολιτικής έκφρασης και προσέγγισης πολιτικών ζητημάτων , με απώτερο στόχο να λειτουργήσει ως κινητήρια δύναμη για θετικές αλλαγές στην κοινωνία. Θα χρησιμοποιήσουμε κείμενα επιστημονικής φαντασίας και θεατρικές τεχνικές όπως το επικό θέατρο, το θέατρο των καταπιεσμένων, το θέατρο σκιών και η συνδυαστική χρήση πολυμέσων, για να καταλήξουμε στη συλλογική δημιουργία ενός δρώμενου, το οποίο θα εκφράζει την απάντηση των συμμετεχόντων στις τρέχουσες απόψεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για την έννοια της ελευθερίας. Οι νέοι, λόγω του διεθνούς χαρακτήρα του προγράμματος, θα έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες. Το εργαστήριο θα είναι έντονα σωματικό και βιωματικό, γι’ αυτό παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να φοράνε κατάλληλα ρούχα και παπούτσια.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ: Στο εργαστήριο θα πάρουν μέρος 24 νέοι ή νέες, 17-22 χρονών, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι θα πρέπει να ξέρουν αγγλικά και να συμμετέχουν σε θεατρικές ή χοροθεατρικές ομάδες, σε σχολείο ή σε άλλο φορέα (2 νέοι από κάθε ομάδα).

ΤΟΠΟΣ: Αναργύρειος Σχολή, Σπέτσες, 1χιλ από το Λιμάνι. Λεωφορείο αναχωρεί μπροστά από Ξενοδοχείο Ποσειδώνιο συνήθως μόλις φτάνει το πλοίο. Τηλ Σχολής 2298072206 / 2298073306. ΔΙΑΜΟΝΗ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ: Η Κατασκήνωση περιλαμβάνει 6 διανυκτερεύσεις σε δωμάτια της Σχολής και ημιδιατροφή στο εστιατόριό της. Δωρεάν για νέους-νέους 17-22 χρόνων από την Ελλάδα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:Άφιξη-εγγραφή-τακτοποίηση: Τρίτη 21/7/2009, 12.00-16.30. Αναχώρηση: Δευτέρα 27/7/2009, μέχρι τις 11.00. ΤΙ ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕ Άνετα ρούχα και παπούτσια για δουλειά στην ύπαιθρο, στρωματάκι για ασκήσεις στο έδαφος, πετσέτες, μουσικά όργανα ή CD μουσικής … κέφι!

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: Μπέττυ Γιαννούλη ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗΣ Διονυσία Ασπρογέρακα, Πασχαλιά Μιχαλοπούλου, Ηρώ Ποταμούση, Ιωάννα Τότσιου, Ντίνα Τσολάκη

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2007

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2007 - 2η Θεατρική Κατασκήνωση Νέων

Σπέτσες 25-3
1 Αυγούστου 2007

ρχαίοι Μύθοι και Σύγχρονη Πραγματικότητα"

Διεθνές Πρόγραμμα Νέων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA)

Γλώσσα εργασίας: αγγλικά (Στο πλαίσιο της 6ης Θεατρικής Καλοκαιρινής Κατασκήνωσης)
Πρόκειται για τη 2η Διεθνή Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση Νέων, η οποία απευθύνεται σε νέους-μέλη θεατρικών ομάδων ηλικίας 16-20 ετών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟΧΟΣ της Κατασκήνωσης είναι η διερεύνηση μύθων, κατά κύριο λόγο όσων παρουσιάζονται στις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, και η συλλογική δημιουργία ενός  θεατρικού δρώμενου (έργο σε εξέλιξη) που θα αντανακλά τη σχέση τους με τη σύγχρονη πραγματικότητα των συμμετεχόντων. Με την καθοδήγηση έμπειρων καλλιτεχνών ως εμψυχωτών, οι νέοι θα εργάζονται περίπου 6 ώρες κάθε ημέρα στο χώρο της Αναργυρείου Σχολής Σπετσών, με στόχο να συνθέσουν ένα δρώμενο που θα εκφράζει τις προσωπικές «δημιουργικές τους φωνές». Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους θα παρουσιαστεί σε καλεσμένους την τελευταία ημέρα της Συνάντησης. Μετά τις εργασίες της Κατασκήνωσης: Επιστρέφοντας οι νέοι στις ομάδες τους (σχολείο, θεατρικό εργαστήριο κα) μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται πάνω στο δρώμενο που παρήγαγαν στην κατασκήνωση, με στόχο την εξέλιξή του και την παρουσίασή του σε κοινό στην τοπική τους κοινωνία. Παράλληλα, τα αποτελέσματα της Κατασκήνωσης θα παρουσιαστούν σε ημερίδες διάχυσης και συνέδρια που οργανώνει το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε διάφορα μέρη της χώρας.

ΕΜΨΥΧΩΤΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ: Δημήτρης Σακατζής, ηθοποιός, σκηνοθέτης,Τζένη Καραβίτη, εκπαιδευτικός

Στόχος του εργαστηρίου είναι να διερευνήσει τη σχέση των αρχαίων μύθων με τη σύγχρονη πραγματικότητα, όπως τη βιώνουν και την αντιλαμβάνονται οι νέοι. Αφετηρία μας θα είναι η Αντιγόνη του Σοφοκλή και οι Τρωάδες του Ευριπίδη. Στο εργαστήριο, που έχει βιωματικό χαρακτήρα, θα χρησιμοποιήσουμε τεχνικές σωματικού θεάτρου, θεάτρου της επινόησης κ.α. και θα επιδιώξουμε να δημιουργήσουμε ένα μικρό θεατρικό δρώμενο. Οι συμμετέχοντες παρακαλούνται: α) να έχουν διαβάσει την Αντιγόνη του Σοφοκλή και τις Τρωάδες του Ευριπίδη, β) να φέρουν και να αφηγηθούν μια ιστορία από τη σύγχρονη πραγματικότητα, η οποία θίγει κατά τη γνώμη τους κάποιο από τα θέματα των τραγωδιών που διάβασαν. Μπορεί να είναι κάποιο γεγονός που συνέβη στους ίδιους ή έπεσε στην αντίληψή τους, απόκομμα από εφημερίδα, φωτογραφία κ.α. γ) να φέρουν το αγαπημένο τους μουσικό χορευτικό κομμάτι σε CD, δ) μουσικά όργανα προαιρετικά αλλά ευπρόσδεκτα! Υπενθυμίζουμε ότι γλώσσα του εργαστηρίου είναι η ΑΓΓΛΙΚΗ, άρα οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να επικοινωνούν με τους συμπαίκτες τους σ’ αυτή τη γλώσσα!

Η Τζένη Καραβίτη είναι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σπούδασε  Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και Θέατρο στο City Lit Institute του Λονδίνου και στο University of Essex της Μ. Βρετανίας (Μεταπτυχιακές Σπουδές στη Σύγχρονη Θεατρική Πρακτική). Είναι υποψήφια διδάκτωρ στο πεδίο Θέατρο και Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο του Winchester. Έχει δουλέψει με νεανικές θεατρικές ομάδες στην Ελλάδα και στη Μ. Βρετανία και έχει διδάξει σε σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε ζητήματα θεατρικής πρακτικής. Συνεργάζεται μεταξύ άλλων με την «Ομάδα Καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα» στις παραγωγές και στα επιμορφωτικά της προγράμματα. Συμμετείχε στην ομάδα συγγραφής του Το Πορτοκάλι με την Περόνη – Θεατρικές ασκήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες (2005). Είναι μέλος του Δ.Σ του  Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. O Δημήτρης Σακατζής είναι ηθοποιός, απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με το Κ.Θ.Β.Ε., την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης, τη Λύκη Βυθού, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, το Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς, το Δημοτικό Θέατρο Σταυρούπολης, το Θέατρο Σοφούλη, και έχει πάρει μέρος σε  φεστιβάλ θεάτρου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει πάρει μέρος σε τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές και συμμετέχει στο μουσικό σχήμα Βόρειοι Εταίροι. Το 1999  ίδρυσε την «Ομάδα Καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα». Από το 2000 εργάζεται και ως εμψυχωτής νεανικών θεατρικών ομάδων (Θεατρική Ομάδα Παπαφείου Ιδρύματος Θεσσαλονίκης, Σύλλογος Οικογενειών Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες του Δήμου Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, κ.ά.). Διδάσκει σε σεμινάρια για την υποκριτική και το σώμα στο θέατρο. Συμμετείχε στην ομάδα συγγραφής του Το Πορτοκάλι με την Περόνη – Θεατρικές ασκήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες (1995).

Δωρεάν για νέους-νέες 16-20 χρόνων. ΤΟΠΟΣ: Αναργύρειος Σχολή, Σπέτσες. ΔΙΑΜΟΝΗ -ΔΙΑΤΡΟΦΗ: Η Κατασκήνωση περιλαμβάνει 6 διανυκτερεύσεις σε δωμάτια της Σχολής και ημιδιατροφή στο εστιατόριό της.

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗΣ Διονυσία Ασπρογέρακα, Πασχαλιά Μιχαλοπούλου, Ειρήνη Σταμούλη, Κατερίνα Αλεξιάδη. Σχεδιασμός αφίσας σε σχέδιο της Παυλίνας Γραικού: Μαίρη Καλδή

/ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ εδώ! 

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2005

Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2005 1η Θεατρική Κατασκήνωση Νέων

Σπέτσες 17-24 Αυγούστου 2005

"Imagine-Nation"«Φαντασία-Κόσμος»

Περιφερειακό Πρόγραμμα Νέων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση Ιnternational Young IDEA Project - IYIP

Εμψυχώτρια: Αποστολία Παπαδαμάκη performer, κινησιολόγος/χορογράφος Με τη συνεργασία της Μαργαρίτας Μάντακα (χορογράφος) και του Νίκου Βασιλείου (συνθέτης-μουσικός)

“Η φαντασία είναι μια δράση μαγική. Είναι ένα ξόρκι που μπορεί να κάνει τα πράγματα να εμφανίζονται, έτσι που να μπορείς να τα πιάσεις.” J. P. Sartre, L’ imaginaire

Tο εργαστήριο: Η φαντασία βρίσκεται κάπου ανάμεσα στην ψυχή και το σώμα, και είναι ένας πολύ προνομιακός χώρος. Ο κόσμος μας σήμερα έχει την τάση να κατευθύνει ή να περιορίζει τη φαντασία, ιδιαίτερα των νέων. Η Τέχνη είναι μια μορφή ανθρώπινης δημιουργίας, η οποία συνειδητά καλλιεργεί την ελευθερία της σκέψης, την ελευθερία της δημιουργίας, και την απελευθέρωση της φαντασίας. Στο εργαστήρι αυτό διερευνήσαμε το πώς βλέπουν οι νέοι τον εαυτό τους μέσα τον κόσμο στον οποίο ζουν. Χρησιμοποιήσαμε την εικόνα (image)/ φαντασία (imagination), όχι ως αναπαράσταση της πραγματικότητας, αλλά ως μια ισχυρή δύναμη, η οποία δημιουργεί προβολές, αλληλεπιδράσεις και αφηγηματικά πλαίσια. ουλέψαμε με το σώμα και με τη φαντασία-πνεύμα για να διερευνήσουμε τη συνύπαρξη του σώματος και του πνεύματος στο θεατρικό χώρο. Στόχος μας είναι να θέσουμε το σκελετό, τη σάρκα και το δέρμα, στην υπηρεσία της μεταμόρφωσης. Να εκθέσουμε το σώμα τόσο γυμνό, τόσο άδειο, τόσο έτοιμο να μεταμορφωθεί, ώστε να  επιτρέψει στο «άλλο» να "εμφανιστεί". Προσπαθήσουμε να απελευθερώσουμε τον εαυτό μας και να του δώσουμε την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στα άπειρα ενδεχόμενα της αντίληψής μας. Προσπαθήσουμε να καταργήσουμε τα σύνορα μεταξύ διαφόρων πολιτισμών, γλωσσών, ιδεών, παραδόσεων και συμπεριφορών. Να μάθουμε ο ένας από τον άλλο και μαζί με τους άλλους πώς να χρησιμοποιούμε την ανεξάντλητη πηγή, που είναι η ικανότητά μας για ΦΑΝΤΑΣΙΑ και ΔΡΑΣΗ, με στόχο την επικοινωνία, την κατανόηση, την αποδοχή και τη συλλογική δημιουργία. Με αφορμή τον Οθέλλο του Σαίξπηρ και τον Αίαντα του Σοφοκλή, επιχειρήσαμε να δημιουργήσουμε ένα «δρώμενο» με θέμα την ταυτότητα & το πολυπολιτισμικό περιβάλλον, την ατομικότητα και την κοινωνία. Αξιοποιήσουμε διαφορετικές γλώσσες και διαφορετικές δεξιότητες, ανάλογα με τη σύσταση της ομάδας.



Η Αποστολία Παπαδαμάκη, γεννήθηκε το 1967 στη Θεσσαλονίκη.  Aποφοίτησε  από τα ΤΕΦΑΑ  Θεσ/νίκης και την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Συνέχισε τις σπουδές της στην Νέα Υόρκη με υποτροφίες του: Ιδρύματος Ωνάση, Ιδρύματος Γουλανδρή και  Merce Cunningham .(1993-95). Από το  1992-2002 υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας χορού sinequanon καθώς και καλλιτεχνική διευθύντρια από το 1996 έως το 2002. Στο διάστημα αυτό  χορογράφησε 7 έργα ( Transmutations, Jarden,Buster Keaton, Έρως και Ψυχή κα) τα οποία παρουσιάστηκαν  στην Ελλάδα , Γαλλία, Γερμανία Αγγλία, Ιταλία, Φινλανδία, Κύπρο, Δανία. Με στόχο την πολιτιστική ανταλλαγή μεταξύ Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, διοργάνωσε  δυο ευρωπαϊκά προγράμματα το Travelogue (1997) και το  ΤαχυΔρόμιο (1999). Καλεσμένη του Βέλγου Σκηνοθέτη- visual artist, Jan Fabre, συμμετείχε ως performer στο έργο "I am Blood"-2001 και  History of Tears 2005 ,Festival d’  Avignon. Το καλοκαίρι του 2002 σκηνοθέτησε την Λυρική τραγωδία του Γιώργου Κουρουπού ‘Ιοκάστη’. Είναι μέλος της ΙΕΤΜ (Ιnformal Εuropean Τheater Μeeting). Τον Σεπτέμβρη  του 2002 αποχώρησε από τη sinequanon και  ίδρυσε το χοροθέατρο quasistellar με στόχο την  έρευνα και τον πειραματισμό πάνω στις νέες τεχνικές  χορού και πως αυτές συνδέονται με τη μουσική, τα εικαστικά, τα νέα μέσα, τη θεατρική πράξη, τη διάδραση με το κοινό (συμμετοχή στα φεστιβάλ Fabricca Ευρώπη, Julidans, Aerowaves, Nadine κ.ά.)  Έχει χορογραφήσει για το θέατρο και την όπερα για τους:  Εθνικό Θέατρο, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αμφιθέατρο Σ. Ευαγγελάτου, Εθνική Λυρική Σκηνή, ΚΘΒΕ , Brooklyn Academy of Music ,Opera of Ankara, Tanec Praha , Zodiak center for new dance –Helsinki, Lyon Opera Amphitheater, Centre Culturel Aragon-Paris. Το Σεπτέμβρη του 2004 χορογράφησε την τελετή έναρξης των 12ων Παραολυμπιακων Αγώνων της Αθήνας. Είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. της Κρατικής Σχολής Χορού και μέλος του συμβουλίου του Κέντρου Αρχαίου Δράματος. Είναι επίτιμο μέλος στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα σεμινάριά του. Ο Νίκος Βασιλείου, διευθυντής ορχήστρας  και χορωδίας, πιανίστας και συνθέτης, γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο και  ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο,  το Ωδείο Φ.Νάκας, το Ωδείο Κονταλυ , τη σχολή Julliard της Νέας Υόρκης και διεύθυνση ορχήστρας  στη Βασιλική Ακαδημία της Σκοτίας,  με υποτροφία  Alexander Gibson και υποτροφία από την Ακαδημία Αθηνών. Συνεργάστηκε με την Ε.Λ.Σ  από το 1994  σε περίπου 60 παραγωγές ως corepetiteur και διευθυντής χορωδίας. Διετέλεσε διευθυντής της παιδικής χορωδίας « Μανόλης Καλομοίρης» από το 1992-2000 συμμετέχοντας  σε  σημαντικές παραγωγές των: Ε.Λ.Σ., Φεστιβάλ Αθηνών και  Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Έχει εμφανιστεί σε πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει ηχογραφήσει για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση.  Ως εκγυμναστής  ρεπερτορίου Όπερας, έχει συνεργαστεί με τους πιο σημαντικούς Έλληνες και ξένους  λυρικούς καλλιτέχνες. Έχει διατελέσει καθηγητής μουσικής στη Μέση Εκπαίδευση, καθηγητής πιάνου και διεύθυνσης  χορωδίας  στο Εθνικό Ωδείο. Έχει συνεργαστεί με το «Aμφιθέατρο» του Σπύρου Ευαγγελάτου σε παραστάσεις της Επιδαυρου, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, το Εθνικό Θέατρο  κ.ά  Έχει συνθέσει μουσική για θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις. Η Μαργαρίτα Μάντακα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από την Κ.Σ.Ο.Τ. και συνέχισε σπουδές στη Ν. Υόρκη (1986-1989). Συνεργάστηκε χορευτικά με: “La mama”, “Bread and Puppet”, “Isadora Duncan F.co”, Manhong Kaug”, “Ανάλια”, “Μικρό Χορευτικό Θέατρο” για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού στην Ινδία 1990 και άλλες ομάδες. Παρουσίασε σόλο χορογραφίες της, στην Ελλάδα και Βαρκελώνη BIENNALE ’87. Έπαιξε στον “Ηνίοχο” του Α. Δαμιανού και ανέλαβε την κηνισιολογική επιμέλεια της ταινίας. Χορογράφησε παραγωγές για το Κ.Θ.Β.Ε., την Όπερα Δωματίου, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης κ.α. Ίδρυσε τον “Ευάνεμο”, το 2000, με πλούσιες καλλιτεχνικές δραστηριότητες στην Θεσσαλονίκη. Τα τελευταία 16 χρόνια, διδάσκει κίνηση-χορό σε σεμινάρια ανά την Ελλάδα, στο Χοροθέατρο Θεσσαλονίκης, στη Δραματική Σχολή Κ.Θ.Β.Ε. και στο τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα.