Θεατρική Κατασκήνωση Σπέτσες 2005-Camera Slideshow

Θεατρική Κατασκήνωση 2005 «…από την ύλη των ονείρων…»

Σ
πέτσες 17-24 Αυγούστου 2005

& 1η Κατασκήνωση Νέων "ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ 2005" Περιφερειακό Πρόγραμμα Νέων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (International Young IDEA ProjectIYIP)

Προσέλευση: Τετάρτη 17/8/2005, ώρες 12.00-16.00. Αναχώρηση: Τετάρτη 24/8/2005, μετά τις 11.00 (7 διανυκτερεύσεις) Χώρος: Αναργύρειος Σχολή Σπετσών

Στις Σπέτσες, στην ομορφιά και τη γαλήνη του τοπίου, κάτω από τα δένδρα της αυλής της Αναργυρείου Σχολής, δίπλα στη θάλασσα, οργανώνουμε την 4η Θεατρική Κατασκήνωση-Σεμινάριο με γενικό τίτλο «…από την ύλη των ονείρων…» . Με την εμψύχωση εμπείρων δασκάλων, εκπαιδευτικοί, ηθοποιοί, θεατρολόγοι και φοιτητές ερεύνησαν τρόπους προσέγγισης κειμένων και μύθων από τα έργα του Σαίξπηρ. Το πρόγραμμα περιλάμβανε 3 διαφορετικά βιωματικά εργαστήρια, επιλεγμένες εισηγήσεις, προβολές ταινιών, ενώ υπήρχε η δυνατότητα για Yoga, άσκηση, μπάνιο, ξεκούραση και διασκέδαση. Το τελευταίο απόγευμα έγιναν οι παρουσιάσεις των εργαστηρίων και ακολούθήσε το σύνηθες αποχαιρετιστήριο γλέντι.
<
ΟΙ ΕΜΨΥΧΩΤΕΣ – ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗΣ Στάθης Λιβαθινός, σκηνοθέτης, Εθνικό Θέατρο, Γιώργος Μπινιάρης, ηθοποιός, σκηνοθέτης, ΔΗΠΕΘΕ Βορ. Αιγαίου, Αποστολία Παπαδαμάκη, performer, χορογράφος/κινησιολόγος, Νίκος Γκόβας, εκπαιδευτικός θεάτρου, Μαργαρίτα Μάντακα, χορογράφος, Νίκος Βασιλείου, μουσικός, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, Πανεπιστήμιο Πάτρας. 

ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗΣ (Αναλυτική Περιγραφή παρακάτω)Εργαστήριο 1: «Σαιξπηρικά μοτίβα», εμψυχωτής Στάθης Λιβαθινός, Εργαστήριο 2: «Όνειρο Θερινής Νύχτας», εμψυχωτές Γιώργος Μπινιάρης, Μαργαρίτα Μάντακα, Νίκος Γκόβας, Εργαστήριο 3: «Imagine-Nation», εμψυχώτρια Αποστολία Παπαδαμάκη με τη συνεργασία της Μαργαρίτας Μάντακα και του Νίκου Βασιλείου,

Παράλληλες δράσεις στη Κατασκήνωση 2005: Α) ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ 2005: Περιφερειακό Πρόγραμμα Νέων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (International Young IDEA Project IYIP): Imagine-Nation  με εμψυχώτρια την Αποστολία Παπαδαμάκη, κατά προτεραιότητα, σε νέους 18-25 χρονών (περισσότερα παρακάτω). Β) ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΩΝ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ: «Από το χαρτί στο πανί: ο Σαίξπηρ στον κινηματογράφο: μύθος, ύφος, ήθος», συντόνισε η Τζωρτζίνα Κακουδάκη (περισσότερα παρακάτω)

ΒΑΣΙΚΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 07.00-08.00 Πρωινή άσκηση/yoga/μπάνιο (προαιρετικό αλλά συνιστώμενο!), 08.00-09.00 Πρωινό (στην τραπεζαρία της Σχολής), 09.00-12.00 Εργαστήρια, 12.00-13.00 Μπάνιο, 13.00-14.00 Μεσημεριανό Φαγητό (στην τραπεζαρία της Σχολής), 14.00-17.00 Ξεκούραση, ελεύθερος χρόνος, 17.00-17.30 Απογευματινός καφές, 17.30-20.30 Εργαστήρια,20.30- …     Ελεύθερος χρόνος. Διαφοροποιήσεις στο Πρόγραμμα: Το πρωινό της Κυριακής 21/8, ελεύθερο για βόλτα στο νησί. Οι προβολές των ταινιών: δύο βράδια στην αυλή της Σχολής και ένα μεσημέρι.

Τ
Ι ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕΆνετα ρούχα και παπούτσια για δουλειά στην ύπαιθρο, στρωματάκι για  ασκήσεις στο έδαφος, πετσέτες, μουσικά όργανα … κέφι!

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ Γιώργος Μπινιάρης, Νίκος Γκόβας, Αποστολία Παπαδαμάκη, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Στάθης Λιβαθινός

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗΣ Ειρήνη Σταμούλη, Μαρία Λούρου, Τζένη Καραβίτη, Ντίνα Τσολάκη, Γιώργος Ιωάννου
Επιμέλεια έκδοσης: Μαίρη Καλδή

ΟΡΓΑΝΩΣΗ Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Σε συνεργασία με ΔΗΠΕΘΕ Βορ. Αιγαίου και τον IDEA

Ε
ΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Σαιξπηρικά μοτίβα» Στάθης Λιβαθινός, σκηνοθέτης Εθνικού Θεάτρου

Σ
κέψεις, εικόνες, ερεθίσματα, αυτοσχεδιασμοί, με αφορμή σαιξπηρικά κείμενα. Ασκήσεις προετοιμασίας για μια συνάντηση με τα σαιξπηρικά μοτίβα. Ένα βιωματικό εργαστήρι για εκπαιδευτικούς, φοιτητές και νέους ηθοποιούς. Ο Στάθης Λιβαθινός γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Πέλου Κατσέλη και της Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάστηκε σαν ηθοποιός με το Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο του Μάνου Κατράκη (1981-83). Σπούδασε σκηνοθεσία στο Κρατικό Ινστιτούτο Θεάτρου της Μόσχας (1984-1990). Βραβεύτηκε με το βραβείο Κριτικών Μόσχας για τη διπλωματική του παράσταση Οι Ρόζενγκραντς και Γκίλντενστερν πέθαναν στο Θέατρο Μαγιακόφσκι, το 1990. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Πεθαίνω σα Χώρα του Δ. Δημητριάδη, Μικρές Τραγωδίες του Πούσκιν, Καζανόβα της Μ. Τσβετάγιεβα (συμμετοχή στο παγκόσμιο φεστιβάλ Πόντιουμ της Μόσχας, Απρίλιος 1997), Ελεωνόρα Ντούζε-Τελευταία νύχτα του Τ. Δε Τσιάρα με την Ασπασία Παπαθανασίου, Το νησί των σκλάβων του Μαριβώ, Το Κτήνος στο φεγγάρι του Ρ. Καλινόσκι, Δωδέκατη Νύχτα του Σαίξπηρ, Πριν την αποχώρηση του Τόμας Μπέρνχαρντ, Φρεναπάτη του Τόνι Κούσνερ (Βραβείο Νέου Δημιουργού από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου), Οι ρομαντικοί του Εντμόντ Ροστάν, Η νοσταλγός του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, Μια πιθανή συνάντηση του Πάουλ Μπαρτς, Οικόπεδα με θέα του Ντ. Μάμετ, Αγάπης Αγώνας Άγονος του Ο. Σαίξπηρ, Αυτό που δεν τελειώνειּ ελληνική ποίηση του 20ου αιώνα, Μήδεια του Ευριπίδη. Για τις σκηνοθετικές του δουλειές τιμήθηκε με το Βραβείο Φώτος Πολίτης (2001-2003). Δίδαξε το μάθημα της σκηνοθεσίας στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών (1997-1999). Διδάσκει υποκριτική και σκηνοθεσία στο τμήμα μετεκπαίδευσης ηθοποιών του Harvard University (American Repertory Theatre). Από το 2001 είναι υπεύθυνος της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου.

Ε
ΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: “Όνειρο Θερινής Νύχτας” Γιώργος Μπινιάρης ηθοποιός, σκηνοθέτης, ΔΗΠΕΘΕ Βορ. Αιγαίου, Μαργαρίτα Μάντακα χορογράφος, Νίκος Γκόβας, εκπαιδευτικός θεάτρου

Ένα βιωματικό εργαστήριο που βασίζεται στις σκηνές του δάσους από το Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε μετάφραση Βασίλη Ρώτα. Θ’ ασχοληθούμε με τη σπουδή του λόγου, τον ήχο, τη μουσική, τον αυτοσχεδιασμό, τη θεατρική σύνθεση με έμφαση στην κίνηση και τη χορευτική έκφραση, για τη δημιουργία ενός δρώμενου στο φυσικό περιβάλλον. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, θεατρολόγους ή καλλιτέχνες που ασχολούνται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση και προβληματίζονται για τον ρόλο του στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Οι συμμετέχοντες θα χρειαστεί να έχουν διαβάσει το έργο και να φέρουν μαζί τους άνετα ρούχα. O Γιώργος Π. Μπινιάρης γεννήθηκε στην Αρχαία Κόρινθο. Θέατρο σπούδασε στη δραματική σχολή του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου Λ. Τριβιζά και στη θεατρική σχολή Ε. Χατζίκου. Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με το Λαϊκό Πειραματικό Θέατρο, το χοροθέατρο Ροές και το θέατρο Σφενδόνη, ως σκηνοθέτης συνεργάστηκε με τα Δημοτικά Θέατρα Λουτρακίου, Καστοριάς και Ναυπλίου και με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βορείου Αιγαίου με έδρα τη Χίο. Ως εμψυχωτής και δάσκαλος θεάτρου με καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς όπως η δραματική σχολή Μορφές στο Θέατρο Εμπρός, το Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, η Κουμαντάρειος Πινακοθήκη Σπάρτης. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής κι ερευνητικής ομάδας «Μυθολογία» για το θέατρο, τον μύθο και τον ποιητικό λόγο. Σκηνοθετεί, διδάσκει και είναι υπεύθυνος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο ΔΗΠΕΘΕ Βορ. Αιγαίου (Χίος). Η Μαργαρίτα Μάντακα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από την Κ.Σ.Ο.Τ. και συνέχισε σπουδές στη Ν. Υόρκη (1986-1989). Συνεργάστηκε χορευτικά με: “La mama”, “Bread and Puppet”, “Isadora Duncan F.co”, Manhong Kaug”, “Ανάλια”, “Μικρό Χορευτικό Θέατρο” για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού στην Ινδία 1990 και άλλες ομάδες. Παρουσίασε σόλο χορογραφίες της, στην Ελλάδα και Βαρκελώνη BIENNALE ’87. Έπαιξε στον “Ηνίοχο” του Α. Δαμιανού και ανέλαβε την κηνισιολογική επιμέλεια της ταινίας. Χορογράφησε παραγωγές για το Κ.Θ.Β.Ε., την Όπερα Δωματίου, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης κ.α. Ίδρυσε τον “Ευάνεμο”, το 2000, με πλούσιες καλλιτεχνικές δραστηριότητες στην Θεσσαλονίκη. Τα τελευταία 16 χρόνια, διδάσκει κίνηση-χορό σε σεμινάρια ανά την Ελλάδα, στο Χοροθέατρο Θεσσαλονίκης, στη Δραματική Σχολή Κ.Θ.Β.Ε. και στο τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο το Theatre Lab Company (Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ «Θεατρική Άνοιξη» στη Θεσσαλονίκη, κά). Είναι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1982, συντονιστής πολιτιστικών προγραμμάτων στη Ανατ. Αττική από το 1998 και έχει συνεργαστεί σε επιμορφωτικά και πιλοτικά προγράμματα για το θέατρο στην εκπαίδευση με ΠΕΚ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Central School of Speech and Drama (UK), το King Alfreds College (UK), το πρόγραμμα Μελίνα, Δημοτικά Θέατρα, επαγγελματικές Ενώσεις κ.ά.. Έχει επιμεληθεί βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση, είναι εκδότης του περιοδικού «εκπαίδευση & θέατρο» και ιδρυτικό μέλος στην επιστημονική ένωση «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Έχει τιμηθεί με το διεθνές βραβείο «Grozdanin Kikot» (2002) για την συμβολή του στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση. Είναι μέλος της Επιτροπής Πιλοτικών Προγραμμάτων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA-International Drama/Theatre Education Association). Το 2002 κυκλοφόρησε το βιβλίο «Για ένα δημιουργικό νεανικό θέατρο: ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνικές» (εκδόσεις Μεταίχμιο)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: «Imagine-Nation» Αποστολία Παπαδαμάκη χορογράφος, Σε συνεργασία με την Μαργαρίτα Μάντακα χορογράφος και τον Νίκο Βασιλείου συνθέτη-μουσικό 

Το Ερ
γαστήριο αυτό εντάσσεται στο Πρόγραμμα Νέων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Young IDEA Workshop) Προτεραιότητα έχουν νέοι 18-25 χρόνων. “Η φαντασία είναι μια δράση μαγική. Είναι ένα ξόρκι που μπορεί να κάνει τα πράγματα να εμφανίζονται, έτσι που να μπορείς να τα πιάσεις.”J. P. Sartre, Limaginaire. Η φαντασία βρίσκεται κάπου ανάμεσα στην ψυχή και το σώμα, και είναι ένας πολύ προνομιακός χώρος. Ο κόσμος μας σήμερα έχει την τάση να κατευθύνει ή να περιορίζει τη φαντασία, ιδιαίτερα των νέων. Η Τέχνη είναι μια μορφή ανθρώπινης δημιουργίας, η οποία συνειδητά καλλιεργεί την ελευθερία της σκέψης, την ελευθερία της δημιουργίας, και την απελευθέρωση της φαντασίας. Στο εργαστήρι αυτό διερευνήσαμε το πώς βλέπουν οι νέοι τον εαυτό τους μέσα τον κόσμο στον οποίο ζουν. Χρησιμοποιήσαμε την εικόνα (image)/ φαντασία (imagination), όχι ως αναπαράσταση της πραγματικότητας, αλλά ως μια ισχυρή δύναμη, η οποία δημιουργεί προβολές, αλληλεπιδράσεις και αφηγηματικά πλαίσια. Δουλέψαμε με το σώμα και με τη φαντασία-πνεύμα για να διερευνήσουμε τη συνύπαρξη του σώματος και του πνεύματος στο θεατρικό χώρο. Στόχος μας είναι να θέσουμε το σκελετό, τη σάρκα και το δέρμα, στην υπηρεσία της μεταμόρφωσης. Να εκθέσουμε το σώμα τόσο γυμνό, τόσο άδειο, τόσο έτοιμο να μεταμορφωθεί, ώστε να  επιτρέψει στο «άλλο» να «εμφανιστεί». Προσπαθήσουμε να απελευθερώσουμε τον εαυτό μας και να του δώσουμε την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στα άπειρα ενδεχόμενα της αντίληψής μας. Προσπαθήσουμε να καταργήσουμε τα σύνορα μεταξύ διαφόρων πολιτισμών, γλωσσών, ιδεών, παραδόσεων και συμπεριφορών. Να μάθουμε ο ένας από τον άλλο και μαζί με τους άλλους πώς να χρησιμοποιούμε την ανεξάντλητη πηγή, που είναι η ικανότητά μας για ΦΑΝΤΑΣΙΑ και ΔΡΑΣΗ, με στόχο την επικοινωνία, την κατανόηση, την αποδοχή και τη συλλογική δημιουργία. Με αφορμή τον Οθέλλο του Σαίξπηρ και τον Αίαντα του Σοφοκλή, επιχειρήσαμε να δημιουργήσουμε ένα «δρώμενο» με θέμα την ταυτότητα & το πολυπολιτισμικό περιβάλλον, την ατομικότητα και την κοινωνία. Αξιοποιήσουμε διαφορετικές γλώσσες και διαφορετικές δεξιότητες, ανάλογα με τη σύσταση της ομάδας. Η Αποστολία Παπαδαμάκη, γεννήθηκε το 1967 στη Θεσσαλονίκη.  Aποφοίτησε  από τα ΤΕΦΑΑ  Θεσ/νίκης και την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Συνέχισε τις σπουδές της στην Νέα Υόρκη με υποτροφίες του: Ιδρύματος Ωνάση, Ιδρύματος Γουλανδρή και  Merce Cunningham .(1993-95). Από το  1992-2002 υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας χορού sinequanon καθώς και καλλιτεχνική διευθύντρια από το 1996 έως το 2002. .Στο διάστημα αυτό  χορογράφησε 7 έργα ( Transmutations, Jarden,Buster Keaton, Έρως και Ψυχή κα) τα οποία παρουσιάστηκαν  στην Ελλάδα , Γαλλία, Γερμανία Αγγλία, Ιταλία, Φινλανδία, Κύπρο, Δανία . Με στόχο την πολιτιστική ανταλλαγή μεταξύ Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, διοργάνωσε  δυο ευρωπαϊκά προγράμματα το Travelogue (1997) και το  ΤαχυΔρόμιο (1999). Καλεσμένη του Βέλγου Σκηνοθέτη- visual artist, Jan Fabre, συμμετείχε ως performer στο έργο "I am Blood"-2001 και  History of Tears 2005 ,Festival d’  Avignon   . Το καλοκαίρι του 2002 σκηνοθέτησε την Λυρική τραγωδία του Γιώργου Κουρουπού ‘Ιοκάστη’. Είναι μέλος της ΙΕΤΜ (Ιnformal Εuropean Τheater Μeeting). Τον Σεπτέμβρη  του 2002 αποχώρησε από τη sinequanon και  ίδρυσε το χοροθέατρο quasistellar με στόχο την  έρευνα ,και τον   πειραματισμό πάνω στις νέες τεχνικές  χορού και πως αυτές συνδέονται με τη μουσική ,τα εικαστικά, τα νέα μέσα, τη θεατρική πράξη , τη διάδραση με το κοινό(συμμετοχή στα φεστιβάλ Fabricca Ευρώπη, Julidans, Aerowaves, Nadine κ.ά.)  Έχει χορογραφήσει για το θέατρο και την όπερα για τους:  Εθνικό Θέατρο, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αμφιθέατρο Σ. Ευαγγελάτου, Εθνική Λυρική Σκηνή, ΚΘΒΕ , Brooklyn Academy of Music ,Opera of Ankara, Tanec Praha , Zodiak center for new danceHelsinki, Lyon Opera Amphitheater, Centre Culturel Aragon-Paris. Το σεπτεμβρη του 2004 χορογράφησε την τελετή έναρξης των 12ων Παραολυμπιακων Αγώνων της Αθήνας. Είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. της Κρατικής Σχολής Χορού και μέλος του συμβουλίου του Κέντρου Αρχαίου Δράματος. Είναι επίτιμο μέλος στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα σεμινάριά του. Ο Νίκος Βασιλείου, διευθυντής ορχήστρας και χορωδίας, πιανίστας και συνθέτης, γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο και  ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο,  το Ωδείο Φ.Νάκας, το Ωδείο Κονταλυ , τη σχολή Julliard της Νέας Υόρκης και διεύθυνση ορχήστρας  στη Βασιλική Ακαδημία της Σκοτίας,  με υποτροφία  Alexander Gibson και υποτροφία από την Ακαδημία Αθηνών. Συνεργάστηκε με την Ε.Λ.Σ  από το 1994  σε περίπου 60 παραγωγές ως corepetiteur και διευθυντής χορωδίας. Διετέλεσε διευθυντής της παιδικής χορωδίας « Μανόλης Καλομοίρης» από το 1992-2000 συμμετέχοντας  σε  σημαντικές παραγωγές των: Ε.Λ.Σ., Φεστιβάλ Αθηνών και  Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Έχει εμφανιστεί σε πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει ηχογραφήσει για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση.  Ως εκγυμναστής  ρεπερτορίου Όπερας, έχει συνεργαστεί με τους πιο σημαντικούς Έλληνες και ξένους  λυρικούς καλλιτέχνες. Έχει διατελέσει καθηγητής μουσικής στη Μέση Εκπαίδευση, καθηγητής πιάνου και διεύθυνσης  χορωδίας  στο Εθνικό Ωδείο. Έχει συνεργαστεί με το «Aμφιθέατρο» του Σπύρου Ευαγγελάτου σε παραστάσεις της Επιδαυρου, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, το Εθνικό Θέατρο  κ.ά  Έχει συνθέσει μουσική για θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις. Η Μαργαρίτα Μάντακα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από την Κ.Σ.Ο.Τ. και συνέχισε σπουδές στη Ν. Υόρκη (1986-1989). Συνεργάστηκε χορευτικά με: “La mama”, “Bread and Puppet”, “Isadora Duncan F.co”, Manhong Kaug”, “Ανάλια”, “Μικρό Χορευτικό Θέατρο” για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού στην Ινδία 1990 και άλλες ομάδες. Παρουσίασε σόλο χορογραφίες της, στην Ελλάδα και Βαρκελώνη BIENNALE ’87. Έπαιξε στον “Ηνίοχο” του Α. Δαμιανού και ανέλαβε την κηνισιολογική επιμέλεια της ταινίας. Χορογράφησε παραγωγές για το Κ.Θ.Β.Ε., την Όπερα Δωματίου, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης κ.α. Ίδρυσε τον “Ευάνεμο”, το 2000, με πλούσιες καλλιτεχνικές δραστηριότητες στην Θεσσαλονίκη. Τα τελευταία 16 χρόνια, διδάσκει κίνηση-χορό σε σεμινάρια ανά την Ελλάδα, στο Χοροθέατρο Θεσσαλονίκης, στη Δραματική Σχολή Κ.Θ.Β.Ε. και στο τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. 

ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ: «Από το χαρτί στο πανί: ο Σαίξπηρ στον κινηματογράφο: μύθος, ύφος, ήθος», εισηγήτρια Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Ένα θεωρητικό/ παιδαγωγικό εργαστήριο με θέμα την πρόσληψη και την αξιοποίηση της δραματουργίας του Σαίξπηρ στις κινηματογραφικές του εκδοχές. Η πληθώρα των ερεθισμάτων και των προσεγγίσεων του θέματος μας βοήθησε να εισπράξουμε σε βάθος και ύψος μία εποχή και ένα κομμάτι της παγκόσμιας γραμματείας ως μέρος της σημερινής πραγματικότητας και να μπορέσουμε να κινηθούμε στη θεατρική έκφραση και πρακτική με απλότητα και ελευθερία. Δύο βραδιές και ένα μεσημέρι με προβολές κινηματογραφικών μεταφορών έργων του Σαίξπηρ και συζήτηση Προβολή 1η: Ώρα 9.00- 10.30 μ μ, «όλος ο Σαίξπηρ σε 1 ώρα» Προβολή της ταινίας Romeo+ Juliet του Μπαζ Λούρμαν. Προβολή 2η: Ώρα 9.00 με 10.30 μ μ «Δανοί Πρίγκιπες σε Τρικυμία» Προβολή βίντεο στην αυλή της Σχολής. «Άμλετ» και «Τρικυμία»: τα πρόσωπα και ο χώρος μέσα από την αφήγηση της ίδιας ιστορίας. Η κωμωδία ως μεταγραφή. Ένας αγάπης αγώνας άγονος, για 12η νύχτα μέσα στο όνειρο, με τέλος καλό. Όλα καλά. Προβολή της ταινίας «Οθέλλο», του Όρσον Ουέλς. Προβολή 3η:  Ώρα 2.00 με 5.00 μμ «Η αειπάρθενος βασίλισσα» Προβολή βίντεο και λογισμικού υλικού στην αυλή της Σχολής. Θέμα: Το ιστορικό πλαίσιο. Τι είναι η εποχή του Σαίξπηρ σήμερα για εμάς; Από την Ελίζαμπεθ στην Μαύρη Οχιά. Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη ΒΑ, ΜΑ, υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Αθήνας. Έχει κάνει σπουδές υποκριτικής στο 3ετές εργαστήρι του θεάτρου Στοά και θεατρικής αγωγής σε πλήθος σεμιναρίων. Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004). Κείμενά της έχουν εκδοθεί σε θεατρικά περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και θεατρικές εκδόσεις. Έχει παίξει στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Διδάσκει Θεατρική Αγωγή στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια Εκπαίδευσηs και σε ενήλικους καθώς και σε εργαστήρια εφαρμογής πολυμέσων στην εκπαίδευση. Από το 2003 διδάσκει το μάθημα «Διδακτική του Θεάτρου. Θεωρία και Πρακτική» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας. Είναι μέλος στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.