16η Καλοκαιρινή Θεατρική Κατασκήνωση - "Πήλιο 2017"
για εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες, εμψυχωτές ομάδων, εφήβους-νέους, παιδιά

25-30 Αυγούστου 2017, στον Άγιο Γιάννη Πηλίου
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
_________________________________________

Τα "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ"
πρόκειται για αυτοτελή 3ωρα ή 6ωρα εργαστήρια που προσφέρονται στον απογευματινό κύκλο 17:30-20:30
Δηλώσεις συμμετοχής στα "Συμπληρωματικά Εργαστήρια" θα γίνουν κατά την άφιξη στη Κατασκήνωση

ΤΑ "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ" ΣΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 27/8/2017
Εργ: Ηρώ Ποταμούση-Σόνια Μολογούση
Εργ: Ειρήνη Μαρνά
Εργ: Μαίρη Καλδή
Εργ: Τζωρτζίνα Κακουδάκη (α' μέρος)

ΔΕΥΤΕΡΑ 28/8/2017
Εργ: Τζωρτζίνα Κακουδακη (β’ μέρος)
Εργ: Τζένη Καραβίτη-Ειρήνη Μαρνά
Εργ: Γιούλη Δούβου
Εργ: Σόνια Μολογούση-Ηρώ Ποταμούση
Εργ: Αναστασία Κουλαλόγλου

_________________________________________________________________________________

"Μπορεί ένα φυτό να αλλάξει την ιστορία του κόσμου;"
Ηρώ Ποταμούση
- κοινωνιολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Σόνια Μολογούση - θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Εργαστήριο 3 ωρών. Κυριακή 27/8/2017, 17:30-20:30

Τι σχέση έχει ο Αβραάμ Λίνκολν, η capoeiraκαι το ζαχαροκάλαμο; Μπορεί ένα φυτό να αλλάξει την ιστορία του κόσμου; Σκοπός του εργαστηρίου είναι η βιωματική επαφή και η εισαγωγή σε τρόπους και μεθόδους επεξεργασίας εννοιών ανθρωπίνων δικαιωμάτων μέσα από θεατρικές και άλλες τεχνικές. Παράλληλος στόχος είναι η προσπάθεια διερεύνησης βασικών αρχών των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων όπωςη συμμετοχή, η ισότητα, ο σεβασμός, η δημοκρατία, η ελευθερία και η σύνδεση τους μετα ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν σε εθνικό ή παγκόσμιο επίπεδο και σχετίζονται με σημαντικές παραβιάσεις των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων - καθώς και ταάτομα ή τις κοινωνικές ομάδες που συνέβαλαν στη διατήρηση και υπεράσπιση τους. Η μεθοδολογία και το περιεχόμενο του εργαστηρίου μπορεί να αποτελέσει υλικό διδασκαλίας του μαθήματος «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή» στην ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, ηθοποιούς, θεατρολόγους, φοιτητές, εμψυχωτές, στελέχη ΜΚΟ.
Το εργαστήριο είναι βιωματικό, περιλαμβάνει ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, και χτίζεται βήμα-βήμα. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στο χώρο και να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!
Το εργαστήριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
(Βιογραφικό σημείωμα: Ηρώ Ποταμούση. Βιογραφικό σημείωμα: Σόνια Μολογούση)

_________________________________________________________________________________________

"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα"
Ειρήνη Μαρά, νηπιαγωγός- θεατροπαιδαγωγός

Εργαστήριο 3 ωρών. Κυριακή 27/8/2017, 17:30-20:30

Με αφόρμηση το λαϊκό παραμύθι από το Σουδάν με τίτλο “Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα” οι συμμετέχοντες θα διερευνήσουν το θέμα της διαφορετικότητας. Στο προστατευτικό πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Δράματος θα αναγνωρίσουν πώς αντιλαμβάνονται τον ρόλο του αδύναμου και απομονωμένου εξαιτίας κάποιων εξωτερικών χαρακτηριστικών, πώς αυτός δομείται από το κοινωνικό πλαίσιο και πώς θα μπορούσε να ανακατασκευαστεί. Με τη βιωματική τους συμμετοχή θα προετοιμαστούν παράλληλα να αλλάξουν αυτούς τους κανόνες και να ενδυναμώσουν τον ήρωα που βρίσκεται σε αυτή τη δυσμενή θέση.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων δημοτικού και πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
(Βιογραφικό σημείωμα: Ειρήνη Μαρνά)
__________________________________________________________________________________________

"Ζωντανεύοντας ένα κείμενο μέσω του βίντεο"
Μαίρη Καλδή

Εργαστήριο 3 ωρών. Κυριακή 27/8/2017, 17:30-20:30


(για 10 άτομα)
Στο εργαστήριο αυτό θα μάθουμε πώς μπορούμε να γυρίσουμε ένα βίντεο με στόχο να ζωντανέψουμε κάποιο κείμενο. Αρχικά, θα γίνουν θεατρικές ασκήσεις, με στόχο αφενός τη γνωριμία των συμμετεχόντων, αφετέρου την απελευθέρωσή τους μπροστά στην κάμερα. Στη συνέχεια, θα μελετήσουμε τις φάσεις δημιουργίας ενός βίντεο, με έμφαση στο πώς θα βιντεοσκοπήσουμε σωστά έναν αφηγητή που διαβάζει κάποιο κείμενο, από διάφορες οπτικές γωνίες. Παράλληλα, θα ερευνήσουμε ποια άλλα στοιχεία μπορούν να πλαισιώσουν την αφήγηση, ώστε να μην είναι μονότονη. Στοιχεία, όπως η χρήση εικόνων ή βίντεο που οπτικοποιούν το κείμενο και η κατάλληλη μουσική. Τέλος, θα εξηγηθούν βασικές τεχνικές του μοντάζ με την χρήση ενός συγκεκριμένου προγράμματος επεξεργασίας βίντεο (Powerdirector). Το κείμενο που αποτελέσει την αφετηρία μας θα είναι οι"Μονόλογοι από το Αιγαίο". Καλό είναι οι συμμετέχοντες να επιλέξουν ένα κείμενο από τις μαρτυρίες, για να το χρησιμοποιήσουμε ως βάση για το γύρισμα του βίντεο. Επίσης, μπορούν να φέρουν μαζί τους μουσική που θεωρούν κατάλληλη ως συνοδεία του βίντεο.
Χρήσιμες θα ήταν και βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές και κινητά που φωτογραφίζουν. Καλό θα ήταν, αν οι συμμετέχοντες διαθέτουν laptop, να το φέρουν μαζί τους, ώστε να επιταχυνθούν οι εργασίες του μοντάζ.
(Βιογραφικό σημείωμα: Μαίρη Καλδή)

__________________________________________________________________________________________

"Τα μηνύματα της επανάστασης": τα ατομικά, πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα...και πώς να τα αποκτήσετε.
Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, σκηνοθέτης.

Εργαστήριο 6 ωρών. Κυριακή 27/8/2017 & Δευτέρα 2/8/2017, 17:30-20:30

Ένα βιωματικό εργαστήριο που θα προσπαθήσει να διερευνήσει τον τρόπο που έχουν διατυπωθεί και αποκρυσταλλωθεί ανά τους αιώνες τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι διεκδικήσεις των λαών.
Θα διερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους μπορεί να αρθρωθεί η θέση μας, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο απέναντι στα πράγματα, θεατρικές φόρμες που βοηθούν να αποτυπωθεί η βιογραφία και οι ιστορικότητα των "ηρωικών" εποχών. Τα μηνύματα, από την εποχή του Διαφωτισμού, ως τα σύγχρονα πανό και τα γκράφιτι στους τοίχους, άλλοτε διεκδικητικά, άλλοτε κωδικοποιημένα, δημόσια ή τρομερά ιδιωτικά, μπορούν να μας θυμίσουν την επιβεβαίωση ή την ματαίωση του ανθρώπινου αγώνα.
Σε αυτό το εργαστήριο θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε με διαφορετικό τρόπο τόσο τις σχολικές γιορτές όσο και τις παραστάσεις: μια νέα πρόταση, μέσα από την θεατροπαιδαγωγική διαδικασία και τις τεχνικές θεάτρου, την επινόηση της ιστορίας των ανθρώπων , την αφήγηση των μεγάλων αποφάσεων που ορίζουν τις τύχες των πολλών, την προσωπική μας σύνδεση με τα γεγονότα, την επαναδιατύπωση του ηρωισμού σε μια αντιηρωική εποχή.
(βιογραφικό σημείωμα: Τζωρτζίνα Κακουδάκη)
_______________________________________________________________________________


"Δρόμο παίρνει ... δρόμο αφήνει..."
εργαστήριο αφήγησης παραδοσιακού παραμυθιού

Τζένη Καραβίτη
, θεατροπαιδαγωγός, φιλόλογος
και Ειρήνη Μαρνά, θεατροπαιδαγωγός, νηπιαγωγός
Ημέρες και ώρες : για όσους αφηγηθούν
Σάββατο 26/8/2017, 16:00-17:15. Κυριακή 27/8/2017, 16:30-17:15, Δευτέρα 28/8/2017, 16:00-17:15 και Δευτέρα 28/8/2017, 17:30 – 20:30

Το εργαστήριο απευθύνεται σε όσους θα αφηγηθούν παραμύθια στην πυρά. Μεταξύ άλλων, θα διερευνήσουμε στην πράξη ζητήματα όπως:
-Το σώμα και η φωνή του αφηγητή στην αφήγηση του παραδοσιακού παραμυθιού.
-Παραστασιακά στοιχεία στην αφήγηση παραμυθιών.
- Η μεταφορά του παραμυθιακού λόγου στο σύγχρονο κοινό.
(Για δηλώσεις συμμετοχής στη βραδιά αφήγησης "παραμύθια στη πυρά"..εδω!)
_____________________________________________________________________________________

"Ακολουθώντας το αγόρι με τη βαλίτσα"
Γιούλη Δούβου, θεατροπαιδαγωγός

Εργαστήριο 3 ωρών. Δευτέρα 28/8/2017, 17:30-20:30

Με αφορμή το εξαιρετικό έργο του Μάικ Κένυ “Το αγόρι με τη βαλίτσα”, φτιάχνουμε ένα θεατρικό εργαστήρι, που στόχο έχει οι συμμετέχοντες να προβάλουν τις προσωπικές τους σκέψεις και να διερευνήσουν τις απόψεις των άλλων μέσα από την αλληλεπίδραση, χωρίς να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις υποκριτικές ικανότητες. Επιθυμούμε να ενισχύσουμε την πρωτοβουλία, να αναπτύξουμε τη φαντασία και να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε το φλέγον κοινωνικό ζήτημα της προσφυγιάς, με τέτοιο τρόπο ώστε να μας αφορά. Ευελπιστούμε στη συναισθηματική εμπλοκή και την συν- κίνηση! Θα χρησιμοποιηθούν μέθοδοι θεατρικού παιχνιδιού, ασκήσεις ενεργοποίησης, συνεργασίας, ρυθμού, φαντασίας, δυναμικές εικόνες, σωματική έκφραση, παντομίμα, παιχνίδια ρόλων, ασκήσεις status, αυτοσχεδιασμοί, δραματοποιήσεις και τεχνικές θεάτρου forum.
Το εργαστήριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
(βιογραφικό σημείωμα: Γιούλη Δούβου)
____________________________________________________________________________________

"Σκληρό καρύδι"
Σόνια Μολογούση - θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Ηρώ Ποταμούση - κοινωνιολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Εργαστήριο 3 ωρών. Δευτέρα 28/8/2017, 17:30-20:30



Σκοπός του θεατροπαιδαγωγικού αυτού εργαστηρίου είναι η βιωματική επαφή και η εισαγωγή σε τρόπους ευαισθητοποίησης σε σχέση με το προσφυγικό ζήτημα με αφορμή το βιβλίο «Σκληρό Καρύδι». Παράλληλος στόχος είναι η εισαγωγή και η επιμόρφωση των συμμετεχόντων σε στοιχειώδεις θεατρικές τεχνικές παιδαγωγικού θεάτρου καθώς και σε αρχές ομαδικότητας, δημιουργικής γραφής, καλλιέργεια ενσυναίσθησης και ικανότητας να μπαίνουν στη θέση του άλλου, καλλιέργεια αλληλεγγύης και κλίματος συνεργασίας στην τάξη. Επίσης, η καλλιέργεια στάσης ενεργού πολίτη, ικανότητας κριτικής σκέψης και ένταξης των προβλημάτων όπως το προσφυγικό στην παγκόσμια και συστημική τους διάσταση εξερευνώνται με βιωματικό τρόπο και μπορούν να αποτελέσουν υλικό προς επεξεργασία στην τάξη.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, ηθοποιούς, θεατρολόγους, φοιτητές, εμψυχωτές, στελέχη ΜΚΟ
Το εργαστήριο είναι βιωματικό, περιλαμβάνει ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, και χτίζεται βήμα-βήμα. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στο χώρο και να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!
Το εργαστήριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
(Βιογραφικό σημείωμα: Σόνια Μολογούση. Βιογραφικό σημείωμα: Ηρώ Ποταμούση)
__________________________________________________________________________________

"Φωνητική Ψυχογνωσία"
Αναστασία Κουλαλόγλου

Εργαστήριο 3 ωρών. Δευτέρα 28/8/2017, 17:30-20:30

Σκοπός της Φωνητικής Ψυχογνωσίας είναι η ανάκτηση της προσωπικής αυθεντικής φωνής που είχαμε σαν παιδιά, έτσι ώστε ο ήχος, η φωνή, ο λόγος και το τραγούδι να αποτελέσουν ξανά πηγή χαράς και δημιουργικότητας. Η μέθοδος εμπνέεται κυρίως από τις αρχές του Roy Hart Theater και εμπλουτίζεται από την Ινδική (θεραπευτικοί ήχοι και τα ενεργειακά κέντρα) και την Κινέζικη παράδοση καθώς επίσης και από βασικά στοιχεία της θεατρικής ανθρωπολογίας που θεμελίωσε ο Γκροτόφσκι. Μέσω σωματικών, φωνητικών, αναπνευστικών και ασκήσεων χαλάρωσης γίνεται αντιληπτό το πόσο είναι συνδεδεμένη η φωνή με το σώμα μας. Εκτελούνται ασκήσεις ατομικού η ομαδικού ψυχοδυναμικού χαρακτήρα η φωνητικού και χορευτικού αυτοσχεδιασμού. Το αποτέλεσμα είναι μία περισσότερο απελευθερωμένη και ευαισθητοποιημένη φωνή λόγω της συνήχησης της με τα βαθύτερα συναισθήματα μας. Αυτή διαδικασία έχει σαν αποτέλεσμα την ανάπτυξη των δημιουργικών ικανοτήτων του ατόμου , ενώ το θάρρος και η αυτοπεποίθηση ενισχύονται. Απευθύνεταισε όλους ανεξαρτήτως αν έχουν προηγουμένη μουσική παιδεία. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ξέρουν ένα τραγούδι η ένα μικρό κείμενο απέξω.
(Βιογραφικό σημειωμα: Αναστασία Κουλαλόγλου)