ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2017

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2017: Ανιχνεύοντας τον ρόλο του πολίτη»


ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1-2 Δεκεμβρίου 2017

Χώρος: 1ο Λύκειο Συκεών 

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ – ΔΡΩΜΕΝΑ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Είσοδος ελεύθερη

Για άλλη μια χρονιά φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση. Ως τέτοια  έχει οριστεί διεθνώς η 27η Νοεμβρίου.

Στη σημερινή κρίσιμη κατάσταση θεωρούμε πως το Θέατρο μπορεί με βιωματικές τεχνικές και προσεγγίσεις να διαμορφώσει τις συνθήκες για την ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και να τους ενθαρρύνει να ενεργοποιηθούνπιο δυναμικά ως πολίτες.

Το 2017 στις εκδηλώσεις στην Ελλάδα συμμετέχει και το πρόγραμμα  "κι αν ήσουν εσύ;",   που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Στη Θεσσαλονίκη το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Βόρειας Ελλάδας διοργανώνει διημερίδα την Παρασκευή 1 και το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017, που θα περιλαμβάνει εισηγήσεις, βιωματικά εργαστήρια και δρώμενα. 

Την Παρασκευή 1/12/2017 οι εγγραφές ξεκινούν στις 17:00 και το πρόγραμμα στις 17:30 και περιλαμβάνει:

-Παρουσίαση των δράσεων του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση από την Αντιγόνη Τσαρμποπούλου,  συντονίστρια του Γρ. Βόρειας Ελλάδας
- Παρουσίαση του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" από την Τζένη Καραβίτη, περιφερειακή διαχειρίστρια και επιμορφώτρια του προγράμματος 
-Εισήγηση από τον Νικηφόρο Παπανδρέου, ομότιμο καθηγητή του Τμήματος Θεάτρου του ΑΠΘ
-Εισήγηση από τον Άρη Στυλιανού, αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΘΒΕ
-Εισήγηση από τη Μαρία Τσιμά, ηθοποιό, αναπληρώτρια καλλιτεχνική Διευθύντρια του ΚΘΒΕ
-Παρουσίαση της Καλλιτεχνικής Κολλεκτίβας Influx από τους Χάρη Πεχλιβανίδη και ΚορίναΒασιλειάδου, σκηνοθέτες

-Συζήτηση

Το Σάββατο 2/12/2017 οι εγγραφές είναι 9:30-10:00 και τα τρίωρα βιωματικά εργαστήρια θα διεξαχθούν σε 2 κύκλους 10:00-13:00 και 14:00-17:00. 

Εμψυχωτές των εργαστηρίων είναι οι: Χριστίνα Γιαγκούλη-θεατροπαιδαγωγός, Χριστίνα Ζουρίδου-θεατροπαιδαγωγός, Μάρθα Κατσαρίδου-θεατροπαιδαγωγός-Ε.Ε.Π.Σχολή Καλών Τεχνών Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ., Χαρά Λιόλιου-θεατροπαιδαγωγός, Βαγγέλης Μανιτάκης-θεατρολόγος, Ειρήνη Μαρνά-νηπιαγωγός, θεατροπαιδαγωγός, Μαγδαληνή Μπεκρή-ηθοποιός, φιλόλογος, Θωμαή Ουζούνη-ηθοποιός ΚΘΒΕ, θεατροπαιδαγωγός, Βασίλης Πλουμής-μουσικός, ηθοποιός, εκπαιδευτής PlayBack Θεάτρου,  Γιάννης Πουταχίδης-θεατροπαιδαγωγός, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση-θεατροπαιδαγωγός, Δρ Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, UniversityofWarwick,Τάσος Ράτζο ςσκηνοθέτης, δάσκαλος θεάτρου, Δημήτρης Ροϊλός-ηθοποιός ΚΘΒΕ, θεατροπαιδαγωγός,  Αναστασία Στοϊμενίδου-ηθοποιός, εκπαιδεύτρια, συντονίστρια PlayBack Θεάτρου. 

Η διημερίδα θα ολοκληρωθεί με τη δράση του ΚΘΒΕ «Μη γαληνεύεις, καρδιά μου. Τραγούδα. Ποιητές της Οκτωβριανής Επανάστασης». 

 

Το πρόγραμμα της διημερίδας:

Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2017

17.00-17.30: Εγγραφές- Δηλώσεις εργαστηρίων
17.30-18.40: Εισηγήσεις-Παρουσιάσεις
-Παρουσίαση των δράσεων του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση από την Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, συντονίστρια του Γρ. Βόρειας Ελλάδας
- Παρουσίαση του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" από την Τζένη Καραβίτη, περιφερειακή διαχειρίστρια και επιμορφώτρια του προγράμματος
-Εισήγηση από τον Νικηφόρο Παπανδρέου, ομότιμο καθηγητή του Τμήματος Θεάτρου του ΑΠΘ με τίτλο “Το θέατρο στη ζωή μας”
-Εισήγηση από τον Άρη Στυλιανού, αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΘΒΕ με τίτλο “Θέατρο και Δημοκρατία”
-Εισήγηση από τη Μαρία Τσιμά, ηθοποιό, αναπληρώτρια καλλιτεχνική Διευθύντρια του ΚΘΒΕ “Να φροντίζεις. Αυτό είναι η αγάπη.”

18.40-19.00: Διάλειμμα – καφές

19.00-20.00: Παρουσίαση της Καλλιτεχνικής Κολλεκτίβας Influx και Θέατρο Ντοκουμέντο από τους Χάρη Πεχλιβανίδη και Κορίνα Βασιλειάδου, σκηνοθέτες

-Συζήτηση

Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017

9.30-10.00: Δηλώσεις εργαστηρίων
10.00-13.00: Α΄ κύκλος εργαστηρίων
13.00-14.00: Διάλειμμα-καφές-σνακ
14.00-17.00: Β΄ κύκλος εργαστηρίων
17.00-17.30: Διάλειμμα-καφές
17.30 -18.00: Δράση ΚΘΒΕ «Μη γαληνεύεις, καρδιά μου. Τραγούδα. Ποιητές της Οκτωβριανής Επανάστασης»
18.00-19.00: Κλείσιμο-Βεβαιώσεις Συμμετοχής

Χώρος: 1ο Λύκειο Συκεών (Επταπυργίου 150, λεωφορείο 23 από την αφετηρία της Πλατείας Ελευθερίας και στάση «Σχολείο» στο Επταπύργιο)

Οι περιλήψεις των εργαστηρίων καθώς και τα βιογραφικά των εμψυχωτών θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις όσων κάνουν αίτηση συμμετοχής και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα μας www.theatroedu.gr.

Η διημερίδα είναι δωρεάν και απευθύνεται σε 150 συμμετέχοντες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και τα μέλη του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Θεάτρου, Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. Σε περίπτωση συμπλήρωσης του αριθμού συμμετεχόντων θα δημιουργηθεί λίστα αναμονής.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, που θα παρακολουθήσουν όλη τη διημερίδα, θα λάβουν βεβαιώσεις συμμετοχής. Οι αιτήσεις συμμετοχής συμπληρώνονται ηλεκτρονικά έως την Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017. 

 Φόρμα αίτησης:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdThg1wlkjhYxr_ukTc6AnmG5vFUxL7WlxLozh_Htk7rTIFBg/viewform

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Βορ. Ελλάδας

Οργανωτική Επιτροπή: Γιούλη Αλεξίου, Μαρία Δουκάκη, Αμαλία Κοντογιάννη, Πασχαλιά Μιχαλοπούλου, Δάφνη Μουστακλίδου, Ιωάννα Τότσιου, Γιάννα Τσόκου, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Γιώργος Φράγκογλου .

Συνεργαζόμενοι Φορείς :Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ, Σύλλογος Αποφοίτων του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος,
Στήριξη: 1ο ΓΕΛ Συκεών.

 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Α΄κύκλος 10.00-13.00 και Β΄κύκλος 14.00-17.00
(ο αριθμός συμμετεχόντων στα εργαστήρια είναι περιορισμένος.
 Δηλώσεις συμμετοχής την Παρασκευή 1/12/2017  στις 17:00-17.30 και το Σάββατο 2/12/2017 στις 9.30-10.00 με σειρά προτεραιότητας)

Α΄ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ (10.00-13.00)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: Χριστίνα Γιαγκούλη, θεατροπαιδαγωγός
«Η ιστορία του σκύλου… θα δείξει» ανιχνεύοντας  τον ρόλο του πολίτη απέναντι στα αδέσποτα ζώα. Με αφορμή το λογοτεχνικό βιβλίο του Μάνου Κοντολέων «Η ιστορία του Σκύλου… θα δείξει» το εργαστήριο θα διερευνήσει τη  στάση του Έλληνα πολίτη απέναντι στα αδέσποτα ζώα. Συγκεκριμένα, μέσα από θεατρικές ασκήσεις, αυτοσχεδιασμό, παιχνίδι ρόλων και τεχνικές Δράματος, θα ενημερωθούμε για τους Νόμους του Ελληνικού Κράτους σχετικά με τη διαχείριση των αδέσποτων σκύλων. Ποια είναι τα δικαιώματα τους; Ποιες είναι οι δικές μας υποχρεώσεις απέναντί τους και απέναντι στο κοινωνικό σύνολο; Η πληροφόρηση, η βιωματική γνώση και τελικά η ευαισθητοποίηση των μαθητών θα μπορούσε στο μέλλον να αποτελέσει εργαλείο για την υπεύθυνη και έννομη αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος της ελληνικής κοινωνίας; Α/θμια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: Μάρθα Κατσαρίδου, Δρ θεατροπαιδαγωγός, ΕΕΠ, Τμήμα Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών ΑΠΘ 
“Ο φύλακας του πύργου: Μια θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση της πολιτειότητας”. Η εκπαίδευση για την πολιτειότητα πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από «Πολιτική Αγωγή», που πληροφορεί τους μαθητές για τις ιδιότητες και τις ευθύνες τους. Την παραπάνω θέση εκφράζει το Συμβούλιο της Ευρώπης, υποστηρίζοντας ότι στόχος της πρέπει να είναι η δημιουργία μιας πιο δυνατής, πιο δίκαιης, πιο συνεκτικής και πιο δημοκρατικής κοινωνίας. Συμφωνώντας με τα παραπάνω, στόχος του συγκεκριμένου βιωματικού εργαστηρίου είναι να δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες, ώστε να οδηγηθούμε σε εμπειρίες που συμβάλλουν στη διερεύνηση των σχέσεων «εαυτού» και «κοινωνικού συνόλου», οι οποίες ουσιαστικά αποδίδουν περιεχόμενο και σημασία στην έννοια του πολίτη. Βασικό υλικό μας θα αποτελέσει μια ιστορία παρμένη από τη λογοτεχνία, ενώ η θεατροπαιδαγωγική μέθοδος με τα παιχνίδια ρόλων, τις τεχνικές δραματοποίησης και άλλες θεατρικές συμβάσεις θα αποτελέσουν το μέσο που θα μας συντροφεύσει σε αυτό το μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας ταξίδι. Α/θμια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: Ειρήνη Μαρνά, νηπιαγωγός-θεατροπαιδαγωγός
«Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;». Με αφόρμηση το λαϊκό παραμύθι από το Σουδάν με τίτλο: “Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα” οι συμμετέχοντες θα διερευνήσουν το θέμα της διαφορετικότητας. Στο προστατευτικό πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Δράματος θα αναγνωρίσουν πώς αντιλαμβάνονται τον ρόλο του αδύναμου και απομονωμένου εξαιτίας κάποιων εξωτερικών χαρακτηριστικών, πώς αυτός δομείται από το κοινωνικό πλαίσιο και πώς θα μπορούσε να ανακατασκευαστεί. Με τη βιωματική τους συμμετοχή θα προετοιμαστούν παράλληλα να αλλάξουν αυτούς τους κανόνες και να ενδυναμώσουν τον ήρωα που βρίσκεται σε αυτή τη δυσμενή θέση. νηπιαγωγείο-μικρές τάξεις Α/θμιας

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: Μαγδαληνή Μπεκρή, φιλόλογος-ηθοποιός 
“Ηθοποιοί και συγγραφείς ή ο δραματικός ήρωας ως πολίτης”. Στο εργαστήριο αυτό θα συνδυάσουμε το Θέατρο με τη δημιουργική γραφή. Αυτό σημαίνει ότι το σκηνικό παιχνίδι θα χρησιμοποιηθεί ως το σημαντικό ερέθισμα που θα δημιουργήσει το περιβάλλον και τις προϋποθέσεις της συγγραφής. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά θα  επιχειρήσουμε να  ερευνήσουμε την έννοια του δραματικού ήρωα και να τον επινοήσουμε. Στη συνέχεια, κάνοντας χρήση των τεχνικών του θεάτρου θα οδηγηθούμε στα μονοπάτια της γραφής. Α/θμια και Β/θμια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση, θεατροπαιδαγωγός-Δρ Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Πανεπιστήμιο του Warwick 
“Θέατρο Ντοκουμέντο και Συμμετοχή στα Κοινά: συνδέοντας τα ενδιαφέροντα των νέων με σύγχρονα κοινωνικά θέματα”. Το εργαστήριο αυτό αποτελεί ένα σημαντικό δείγμα του προγράμματος «Νέοι, Θέατρο και Ριζοσπαστική Ελπίδα: μια διαπολιτισμική έρευνα παιδαγωγικής του θεάτρου, παράστασης και ενεργού συμμετοχής στα κοινά» το οποίο συντονίζεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Τορόντο και την καθηγήτρια Kathleen Gallagher και στο οποίο συμμετέχουν πέντε χώρες συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Η Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση, συνεργάτιδα του προγράμματος, παρουσιάζει ένα δείγμα των καινοτόμων θεατροπαιδαγωγικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο του εν λόγω προγράμματος. Οι μέθοδοι αυτές στοχεύουν τόσο στην καταγραφή των ενδιαφερόντων των νέων όσο και στην σύνδεσή τους με το ευρύτερο κοινωνικό γίγνεσθαι. Σε αυτό το πλαίσιο, το Θέατρο Ντοκουμέντο γίνεται το βασικό μέσο έκφρασης των συμμετεχόντων καθώς και παρουσίασης/παραστασιοποίησης των θεμάτων που αναδεικνύονται ως σημαντικάΒ/θμια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: Γιάννης Πουταχίδης, θεατροπαιδαγωγός, Χριστίνα Ζουρίδου, θεατροπαιδαγωγός Θ.Ει.Κ.Κ. – ομάδα Πούπουλο  
Το θέατρο ως φόρουμ πολιτικής συμμετοχής ‘Ταυτότητα μέσω Εργασίας’: Θέατρο του Καταπιεσμένου (ΘτΚ) / Θέατρο Forum – Αόρατο Θέατρο”. Η ταχύτητα της ζωής στoν σύγχρονο κόσμο  παραλαμβάνει συχνά αυτό το κοινωνικό φαινόμενο: ‘‘Ταυτότητα μέσω της Εργασίας’’ και το τοποθετεί στη λήθη των ανθρώπων, όσον αφορά το ατομικό και συλλογικό ασυνείδητο της εκάστοτε κοινωνίας. Επέρχεται δηλαδή ένας συμβιβασμός στις επικρατούσες εργασιακές συνθήκες που επιφέρει τον άνθρωπο σε έναν υπαρξιακό λήθαργο με αποτέλεσμα μια ασυνείδητη σχέση με τον εαυτό του αλλά και με την ταυτότητα που του προσδίδει το επάγγελμά του. Το εργαστήριο θα  λειτουργήσει ως μια διαδικασία  επανεκκίνησης και επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας μέσω της εργασίας σε σχέση: με τον ‘‘εαυτό’’, τους άλλους και την αντικειμενική πραγματικότητα στην οποία όλοι κατά κάποιο τρόπο μετέχουμε. Παράλληλα αποσκοπεί στο να ξαναθυμηθούμε, να παρατηρήσουμε και να επιμεληθούμε την ταυτότητα αυτού που πραγματικά είμαστε έξω από τον χώρο εργασίας μας. Στόχος μας είναι μέσα από τα εργαλεία του ΘτΚ να ακούσουμε και να γνωρίσουμε εκ νέου τη σημερινή πραγματικότητα του εαυτού και των συνανθρώπων μας έτσι ώστε να μοιραστούμε σκέψεις-στάσεις σε μια πραγματικότητα που ζητά την αφύπνιση του πνεύματος και την ουσιαστική προσφορά της τέχνης. Έναυσμα του εργαστηρίου θα είναι η ρήση του Πλάτωνα “ΠΑΣΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΧΩΡΙΖΟΜΕΝΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΛΛΗΣ ΑΡΕΤΗΣ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ” Α/θμια& Β/θμια
 (το εργαστήριο έχει διάρκεια 6 ώρες και συνεχίζεται στον Β κύκλο)

 

Β΄ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ (14.00-17.00)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: Χαρά Λιόλιου, θεατροπαιδαγωγός 
«Στην πολιτεία των ανθρώπων με τα κίτρινα καπέλα: Μια ιστορία μέσα στην ιστορία του Τουρτούρι, του χιονάνθρωπου που δεν ήθελε να λιώσει». Mε αφορμή την ιστορία του Ευγένιου Τριβιζά «Ο Χιονάνθρωπος και το Κορίτσι» απόσπασμα της οποίας υπάρχει στο βιβλίο της Γλώσσας της Γ’ Δημοτικού και την επίσκεψη του Τουρτούρι στην πολιτεία «των ανθρώπων με τα κίτρινα καπέλα», δημιουργούμε μια εντελώς διαφορετική ιστορία. Χρησιμοποιώντας τεχνικές Εκπαιδευτικού Δράματος, εξετάζουμε έννοιες κοινωνικής και πολιτικής αγωγής όπως: μορφές εξουσίας, υπακοή ή υποταγή στους νόμους, νόμιμο και ηθικό, διλήμματα και αποφάσεις ενός πολίτη, ανθρώπινες σχέσεις και άσκηση ψυχολογικής πίεσης. Το εργαστήριο απευθύνεται σε δασκάλους, θεατρολόγους και σε όσους ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν το Εκπαιδευτικό Δράμα για να εξερευνήσουν σε βάθος και βιωματικά, κεφάλαια του αναλυτικού προγράμματος. Α/θμια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 8: Βαγγέλης Μανιτάκης, θεατρολόγος 
O Μπρεχτ για όλους. Βιωματικές τεχνικές πολιτικού θεάτρου για την τάξη”. Με απλό και βιωματικό τρόπο οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν τις βασικές έννοιες του Μπρέχτ και του επικού θεάτρου: η περίφημη “αποστασιοποίηση”, η απουσία ταύτισης με τον ήρωα και την ιστορία, η τριτοπρόσωπη αφήγηση, το μοντάζ, η ανακριτική καρέκλα, η γειτνιαστική χειρονομία κ.ά.  Ο σκοπός του εργαστηρίου είναι η εμπλοκή των συμμετεχόντων στις τεχνικές και το ύφος του Επικού Θεάτρου που θέλει τον θεατή να σκέφτεται, να διασκεδάζει και όχι να “νιώθει” τον ηθοποιό. Οι  τεχνικές αυτές μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη, σε σχολικές γιορτές και σε παραστάσεις. Α/θμια & Β/θμια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 9: Θωμαή Ουζούνη, ηθοποιός ΚΘΒΕ, θεατροπαιδαγωγός, Αναστάσης - Δημήτρης Ροϊλός, Ηθοποιός ΚΘΒΕ, Θεατροπαιδαγωγός 
“Ο εχθρός του λαού”. Εκπαιδευτικό Δράμα βασισμένο στον Εχθρό του λαού του Ερρίκου Ίψεν. Στόχος του εργαστηρίου είναι να αναδείξει τον ρόλο του πολίτη μέσα στο κοινωνικό σύνολο και την επιρροή που μπορεί να ασκήσει σ’ αυτό. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα αναζητηθούν από τους συμμετέχοντες οι δυσκολίες που συναντά το άτομο όταν αποφασίζει να αντιπαρατεθεί στην εξουσία και να δράσει προς όφελος του συνόλου. Θα διερευνηθούν ερωτήματα όπως: Τι οφείλει να κάνει ένα πολίτης μπροστά σε μια οικολογική καταστροφή; Μπορεί το προσωπικό συμφέρον να αναστείλει την κοινωνική δράση του ατόμου; Πώς μπορεί ένας πολίτης να κινητοποιήσει μια κοινωνική αμάδα, όταν πιστεύει ότι αυτή απειλείται; μεγάλες τάξεις Α/θμιας

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 10: Γιάννης Πουταχίδης, θεατροπαιδαγωγός, Χριστίνα Ζουρίδου, θεατροπαιδαγωγός Θ.Ει.Κ.Κ. – ομάδα Πούπουλο 
“ Το θέατρο ως φόρουμ πολιτικής συμμετοχής ‘Ταυτότητα μέσω Εργασίας’: Θέατρο του Καταπιεσμένου (ΘτΚ) / Θέατρο Forum – Αόρατο Θέατρο”. Η ταχύτητα της ζωής στoν σύγχρονο κόσμο  παραλαμβάνει συχνά αυτό το κοινωνικό φαινόμενο: ‘‘Ταυτότητα μέσω της Εργασίας’’ και το τοποθετεί στη λήθη των ανθρώπων, όσον αφορά το ατομικό και συλλογικό ασυνείδητο της εκάστοτε κοινωνίας. Επέρχεται δηλαδή ένας συμβιβασμός στις επικρατούσες εργασιακές συνθήκες που επιφέρει τον άνθρωπο σε έναν υπαρξιακό λήθαργο με αποτέλεσμα μια ασυνείδητη σχέση με τον εαυτό του αλλά και με την ταυτότητα που του προσδίδει το επάγγελμά του. Το εργαστήριο θα  λειτουργήσει ως μια διαδικασία  επανεκκίνησης και επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας μέσω της εργασίας σε σχέση: με τον ‘‘εαυτό’’, τους άλλους και την αντικειμενική πραγματικότητα στην οποία όλοι κατά κάποιο τρόπο μετέχουμε. Παράλληλα αποσκοπεί στο να ξαναθυμηθούμε, να παρατηρήσουμε και να επιμεληθούμε την ταυτότητα αυτού που πραγματικά είμαστε έξω από τον χώρο εργασίας μας. Στόχος μας είναι μέσα από τα εργαλεία του ΘτΚ να ακούσουμε και να γνωρίσουμε εκ νέου τη σημερινή πραγματικότητα του εαυτού και των συνανθρώπων μας έτσι ώστε να μοιραστούμε σκέψεις-στάσεις σε μια πραγματικότητα που ζητά την αφύπνιση του πνεύματος και την ουσιαστική προσφορά της τέχνης. Έναυσμα του εργαστηρίου θα είναι η ρήση του Πλάτωνα “ΠΑΣΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΧΩΡΙΖΟΜΕΝΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΛΛΗΣ ΑΡΕΤΗΣ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ” Α/θμια& Β/θμια 
10.00-13.00 και 14.00-17.00 (το εργαστήριο έχει διάρκεια 6 ώρες και συνεχίζεται από τον Α΄κύκλο)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 11: Τάσος Ράτζος, σκηνοθέτης, δάσκαλος θεάτρου 
“ΜΑΣΚΑ-ΑΦΗΓΗΣΗ-ΔΙΑΔΡΑΣΗ μια σπουδή πάνω στην Ελένη του Ευριπίδη”. Με αφορμή το κείμενο του Ευριπίδη ΄Έλένη΄΄ ο σκηνοθέτης Τάσος Ράτζος, τρεις ηθοποιοί του Μικρού Βορρά και ένας μουσικός θα μοιραστούν έναν βιωματικό τρόπο προσέγγισης του μεγάλου τραγικού ποιητή. Μάσκα, αφήγηση, διάδραση ένα τρίπτυχο με ασκήσεις με βάση τη μεταμόρφωση, την εμψύχωση αλλά και τη χρήση της μάσκας, τεχνικές αφήγησης και προσέγγισης του κειμένου και μια διαδραστική άσκηση με κέντρο την αναγνώριση. Β/θμια

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 12: Στοϊμενίδου Αναστασία, συντονίστρια, ηθοποιός, εκπαιδεύτρια, Πλουμής Βασίλειος, μουσικός, ηθοποιός, εκπαιδευτής Playback θεάτρου 
 “Επικοινωνώ-Δημιουργώ-Αναπτύσσομαι”. Το θέατρο Playback, μέσα από μια τελετουργική διαδικασία, δημιουργεί τον «χώρο» όπου κάθε ιστορία μπορεί να ειπωθεί και άμεσα να δραματοποιηθεί, τιμώντας τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου που αφηγείται την ιστορία του.Με άξονες την θεατρική δράση, τη μουσική και την αφήγηση, στοχεύουμε στην άμεση επικοινωνία μέσω του σώματος, την αυθόρμητη δημιουργική έκφραση, την ενθάρρυνση του κοινωνικού διαλόγου, και τη μάθηση μέσω της συνεργασίας και της αλληλοαποδοχής.Θα διδαχθούν τεχνικές αυτοσχεδιαστικού θεάτρου, παιχνίδια δυναμικής ομάδας, που εμπλουτίζουν τις ικανότητες που απαιτεί το έργο των καθηγητών και άλλο χρήσιμο υλικό θεατροπαιδαγωγικών εφαρμογών.Το κοινωνικό αυτό θέατρο μαθαίνει στα παιδιά να ακούν, να σέβονται και να αποδέχονται το «διαφορετικό», την ιδιαιτερότητα του καθενός. Σ΄αυτό το πλαίσιο μπορούν να διαχειριστούν θέματα μεταξύ μαθητών αλλά και καθηγητών, όπως δυσκολία επικοινωνίας μεταξύ τους, ανταγωνιστικές διαθέσεις, περιπτώσεις εκφοβισμού μαθητών, bulling, παραβατικές συμπεριφορές, κ.ά. Είναι ένα σημαντικό εργαλείο επικοινωνίας που σε μαθαίνει να λειτουργείς με πνεύμα ενότητας, ως οικογένεια. Β/θμια& Γ/θμια

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ ΕΜΨΥΨΩΤΩΝ-ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ (αλφαβητική σειρά)

Η Χριστίνα Γιαγκούλη είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου Α.Π.Θ. στην κατεύθυνση υποκριτικής (Πτυχίο και Μεταπτυχιακό). Έχει εργαστεί ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτη (Ο.Μ.Μ.Θ, Κ.Θ.Β.Ε., Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», θίασος Κάρμεν Ρουγγέρη, Τελλόγλειο Ίδρυμα). ‘Έχει διδάξει σε δημόσια ΙΕΚ («θεατρικό παιχνίδι»), στο ΚΩΘ («υποκριτική»). Έχει εμψυχώσει σεμινάρια θεατροπαιδαγωγικά και υποκριτικής (Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Χαλκιδικής, Kέντρο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Αρναίας).  Διδάσκει θέατρο σε παιδιά από το 2005 μέχρι και σήμερα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχει πιστοποίηση στην εκπαίδευση ενηλίκων (Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο). Το 2016-2017 εμψυχώνει καλλιτεχνικό εργαστήριο για εφήβους στο ΚΘΒΕ.  Είναι μέλος του «Συλλόγου Αποφοίτων Τμήματος Θεάτρου» όπου διετέλεσε πρόεδρος και αντιπρόεδρος. Είναι μητέρα ενός παιδιού.

Η Χριστίνα Ζουρίδου είναι ηθοποιός και θεατροπαιδαγωγός. Σπούδασε στο πανεπιστήμιο University Centerof England με ειδικότητα Teacherof DramainEducation – Δασκάλα εκπαιδευτικού δράματος  και  στη Σχολή υποκριτικής - δραματικής τέχνης  Μαίρη Τράγκα.  Έχει διδάξει Θεατρική αγωγή-Εκπαιδευτικό δράμα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε πολιτιστικούς οργανισμούς στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ιδρυτικό μέλος του Θεατρικού σχήματος Πεφταστέρι. Βασικό μέλος του Θ.Ει.Κ.Κ. Δουλεύει ως θεατρολόγος στη ΚΕΔΗΘ. Σκηνοθετεί και οργανώνει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα στα Πνευματικά Κέντρα  Δήμων της χώρας.

Η Τζένη Καραβίτη είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός,  με σπουδές στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο  UniversityofEssex και στο RoyalHollowayUniversityofLondon. Ιδρυτικό μέλος του «Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση»,  έχει συμβάλει στη ζωή της ένωσης ως  μέλος  και πρόεδρος του Δ.Σ, ιδρυτικό μέλος και συντονίστρια του Γραφείου Β. Ελλάδας και υπεύθυνη ποικίλων δράσεων. Είναι  μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού «εκπαίδευση και θέατρο». Συμμετείχε στην Ομάδα Εκπόνησης  Προγραμμάτων Σπουδών του ΙΕΠ για τα Καλλιτεχνικά  Γυμνάσια.  Είναι  μέλος της Ομάδας Δημιουργικής  Έκφρασης, η οποία δημιούργησε εθελοντικά  και προσέφερε το ψηφιακό υλικό «Πολύτροπη Γλώσσα» στο  ΚΕΓ. Στο πλαίσιο της συμμετοχής της στον σχεδιασμό  και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων του Δικτύου, συμμετέχει από το 2015 στο «κι αν ήσουν εσύ;» ως συντονίστρια δράσεων, εμψυχώτρια μαθητικών ομάδων και επιμορφώτρια ενηλίκων.

Η Μάρθα Κατσαρίδου διδάσκει θεατροπαιδαγωγικά μαθήματα στο Τμήμα Θεάτρου ΑΠΘ (ΕΕΠ). Σπούδασε παιδαγωγικά στο ΑΠΘ, υποκριτική στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης και Θέατρο στην Εκπαίδευση στο GoldsmithsCollege, UniversityofLondon (MA). Η διδακτορική της διατριβή (ΠΤΔE, ΑΠΘ, 2011) πραγματεύεται τη διδασκαλία της λογοτεχνίας μέσα από το θέατρο. Δίδαξε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (2003-2017), «Θεατρικό Παιχνίδι» στο Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (2014-2017) και είναι μέλος ΣΕΠ στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι συγγραφέας μιας μονογραφίας και άρθρων για το θέατρο στην εκπαίδευση σε διεθνή περιοδικά.

Η Χαρά Λιόλιου είναι Θεατροπαιδαγωγός, διδάκτορας Εκπαιδευτικού Θεάτρου/Δράματος (PhDDramainEducation) στο BirminghamCityUniversity, απόφοιτη του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στις Επιστήμες της Αγωγής. Έχει παρουσιάσει εργασίες της σε διεθνή συνέδρια. Έχει διδάξει ως θεατρολόγος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Επιμορφωτικά Προγράμματα και Πολιτιστικούς Συλλόγους. Συνεργάστηκε σε εκπαιδευτικά προγράμματα δράματος με την ομάδα Midland Actors Theatre. Διδάσκει Θεατρική Αγωγή σε Δημοτικά Σχολεία της Θεσσαλονίκης και στα Θεατρικά Εργαστήρια του Κρατικού Θεάτρου Β. Ελλάδας.

Η Ειρήνη Μαρνά έχει πτυχίο της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1995-1999) και Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Ηνωμένο Βασίλειο, UniversityofExeter (2000-2001), MAinAppliedDrama και στη Γαλλία (DEA, EtudesTheatrales  (2003-2004) UniversitedelaSorbonneNouvelle-ParisIII). Έχει συμμετάσχει σε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα, έχει οργανώσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος, γραφής και αφήγησης παραμυθιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχει συνεργαστεί με συλλόγους και άλλους φορείς στην εμψύχωση θεατρικών ομάδων. Εμψυχώνει ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες ενηλίκων και σκηνοθετεί τις θεατρικές τους παραστάσεις. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αφήγησης παραμυθιών στην Ελλάδα και τη Γαλλία και της αρέσει να αφηγείται τα παραμύθια που αγαπά. Εργάζεται στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση και υπηρετεί σήμερα στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Αλιστράτης του Νομού Σερρών. Είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Ο Βαγγέλης Μανιτάκης σπούδασε στη Δραματική σχολή του Κ.Θ.Β.Ε. και στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Λάνκαστερ στη Γηραιά Αλβιώνα (BA, MAinTheatreStudies). Έχει δουλέψει ως θεατροπαιδαγωγός με την Πειραματική Σκηνή της “Τέχνης”, ως παραγωγός με το χοροθέατρο του ΚΘΒΕ και ως ηθοποιός με την ομάδα Ούγκα Κλάρα και Dameblanche. Η μυστική του ιδιότητα είναι αυτή του δασκάλου Σκηνικής Πάλης με την οποία έχει διδάξει στη Δρaματική Σχολή ΚΘΒΕ, στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΑΠΘ, στη σχολή Α. Βουτσινάς κ.ά.Τα τελευταία δέκα χρόνια διδάσκει το μάθημα του θεάτρου στο Λύκειο και το IBDiploma του Κολεγίου Ανατόλια.

Η Μαγδαληνή Μπεκρή γεννήθηκε στην Έδεσσα. Σπούδασε Νεοελληνική Φιλολογία στο τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Θέατρο στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Κ.Θ.Β.Ε. Εκπόνησε το μεταπτυχιακό της στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με ειδίκευση στη Δημιουργική Γραφή. Το 1996 αποτέλεσε ιδρυτικό μέλος του Θεατρικού Οργανισμού «Νέες Μορφές». Ως ηθοποιός και σκηνοθέτης παρουσίασε παραστάσεις έργων του κλασικού και σύγχρονου δραματολογίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

Η Θωμαή Ουζούνη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.( κατεύθυνση υποκριτικής) το 2011. Από το 2009 εργάστηκε ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτη στο Κ.Θ.Β.Ε., στο Νέο Θέατρο Θεσσαλονίκης, στο Σχήμα εκτός Άξονα, PushyourArtCompany κ.ά. και ως θεατροπαιδαγωγός σε πολιτιστικούς οργανισμούς δήμων, στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στην Εταιρία Προστασίας Ανηλίκων Θεσσαλονίκης, στο Κ.Θ.Β.Ε. , στην Δραματική Σχολή Ανδρέας Βουτσινάς κ.ά. Η εργασία της με τίτλο Οι όψεις της μοναξιάς στην Κατερίνα Γώγου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οδός Πανός.

Η Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση (Δρ Εκπαιδευτικού Θεάτρου) σχεδιάζει και διεξάγει Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και συμμετέχει ως ερευνήτρια στο τετραετές, διεθνές ερευνητικό πρόγραμμα "Νέοι, Θέατρο, Ριζοσπαστική Ελπίδα και Ηθικό Φαντασιακό " (Πανεπιστήμιο του Τορόντο). Τα προηγούμενα χρόνια έχει διδάξει το μάθημα ΘεατοπαιδαγωγικάΠρογράμματα στο Τμήμα Θεάτρου (Σχολή Καλών Τεχνών, ΑΠΘ) και έχει συνεργαστεί ως μέλος Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ) και ως Συντονίστρια του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής με το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει επίσης συνεργασθεί με την Υπάτη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες και με το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής (ΚΕΔΑ) του Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου της Αθήνας. Μέλος του ΔΣ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2014-2017) και της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού «Εκπαίδευση & Θέατρο».

Ο Τάσος Ράτζος έχει σκηνοθετήσει στο Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, στα σημαντικότερα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ της Ελλάδας, ενώ συνεργάζεται τακτικά από το 2003 και με το Κ.Θ.Β.Ε. Έχει εξειδικευτεί στο θέατρο για παιδιά και νέους, ανεβάζοντας μια σειρά παραστάσεων σε δημόσια θέατρα, κάνοντας συνήθως και τις διασκευές των έργων. Έχει οργανώσει και εμψυχώσει εκπαιδευτικές δράσεις, ενώ έχει επανειλημμένα διδάξει σε σεμινάρια θεάτρου για εκπαιδευτικούς. Για τρία χρόνια, υπήρξε εμψυχωτής και υπεύθυνος της θεατρικής ομάδας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκων του Πανεπιστημίου Κύπρου στο Τμήμα προϋπηρεσιακής κατάρτισης του θεατρολογικού (2008-2009). Έχει  διδάξει υποκριτική στο Θέατρο των Αλλαγών, τον Ίασμο, και τη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ, της οποίας διετέλεσε και διευθυντής σπουδών (2005-2009). Από το 2010 έως και σήμερα ανήκει στο βασικό τμήμα δασκάλων υποκριτικής της Δραματικής Σχολής «Ανδρέας Βουτσινάς». Παραστάσεις των έργων του έχουν παιχτεί σε φεστιβάλ στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, Βερολίνο, Σκόπια, Κύπρο, Αλβανία. Το 2012, ίδρυσε, μαζί με εκλεκτούς συνεργάτες, τη θεατρική ομάδα ''Μικρός Βορράς'' στη Θεσσαλονίκη και ''Μικρός Νότος'' στην Αθήνα.

Ο Αναστάσης - Δημήτρης Ροϊλός Το 2013 αποφοίτησε από το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.  Από το 2009 εργάζεται ως ηθοποιός (ΚΘΒΕ, Αυλαία, Πορεία, Πόρτα, κ.ά). Στο θέατρο για παιδιά έχει υποδυθεί τον Σιμιγδαλένιο στο ομώνυμο έργο του Α. Αδαμόπουλου, το βασιλόπουλο στο «Σκλαβί» της Ξ. Καλογεροπούλου, τον Φοίβο στην «Παναγία των Παρισίων» του V. Hugo και την περίοδο 2013-2015 με τον μουσικό Κωστή Βοζίκη έπαιζαν παραμύθια του Ε. Τριβιζά σε σχολεία της Μακεδονίας και στο θέατρο Αμαλία σε παραγωγή, σκηνοθεσία και μουσική των ιδίων. Παράλληλα με την υποκριτική ασχολήθηκε με τη διοργάνωση εκδηλώσεων για παιδιά 4-6 και 8-12 ετών για τις Εκδόσεις Μεταίχμιο (2011-2013). Έκανε θεατρικό παιχνίδι στον παιδικό σταθμό του Ελληνογαλλικού Κολεγίου Δελασάλ (2013-2015) και τον όμιλο του θεάτρου στο Γυμνάσιο-Λύκειο του Αρσακείου Θεσσαλονίκης (2016-2017).

Ο Γιάννης Πουταχίδης είναι θεατροπαιδαγωγός και σκηνοθέτης. Σπούδασε Drama and Theatre in Education μεΜaster of Αrtsστο Janacek Academy of Music and Performing Arts, Μπρνό της Τσεχίας. Είναι εξωτερικός συνεργάτης του Janacek Academy of Music and Performing Arts. Είναι ιδρυτικό μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος, μέλος του Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και βασικό στέλεχος του Θ.Ει.Κ.Κ. Διδάσκει Θεατρική αγωγή-Εκπαιδευτικό δράμα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Θεσσαλονίκη και σε πολιτιστικούς οργανισμούς της χώρας. Οργανώνει και διδάσκει σε διεθνή συνέδρια και σεμινάρια για εκπαιδευτικούς. Είναι workshopleader σε διεθνή εργαστήρια για παιδιά και νέους (Ελλάδα, Τσεχία, Σλοβακία, Μ. Βρετανία, Ελβετία, Ιταλία, Γερμανία, Πολωνία, Δανία).

Ο Νικηφόρος Παπανδρέου σπούδασε Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Paris-III, όπου πήρε το διδακτορικό του το 1977. Διετέλεσε διευθυντής της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ και στη συνέχεια Καθηγητής της Θεατρολογίας στο ΑΠΘ, αρχικά στο Τμήμα Φιλολογίας και κατόπιν στο Τμήμα Θεάτρου,  από όπου συνταξιοδοτήθηκε το 2008. Ιδρυτής της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» (1979 κ.ε.).

Ο Χάρης Πεχλιβανίδης δημιούργησε με την Κορίνα Βασιλειάδου το 2012 την καλλιτεχνική κολλεκτίβα influx. Η influx έχει βραβευτεί δύο φορές (η πρώτη ομάδα που βραβεύεται δύο φόρες στα ιστορικά του θεσμού) με την Υποτροφία Ίψεν από το Διεθνές Ίδρυμα Ίψεν της Νορβηγίας. Το 2013 για το πρότζεκτ “Ένας εχθρός του λαού συναντάει το λαό¨ που παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη σε συμπαραγωγή με το ΚΘΒΕ και το 2015 για το προτζεκτ“ΕΜΕΙΣ: Για μια δραματουργία της κρίσης” που παρουσίαστηκε σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο στην Πειραματική Σκηνή (-1) την περίοδο 2016-2017. Το 2015 ταξίδεψε η infux στην Αμερική, καλεσμένη απο το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Χάρβαντ για να παρουσιάσει το προτζεκτSappfoFragments, βασισμένο σε ποιήματα της Σαπφούς. Την ίδια χρονιά ο Χάρης Πεχλιβανίδης και η Κορίνα Βασιλειάδου βραβεύτηκαν απο την ακαδημαϊκή κοινότητα του ΑΠΘ με το βραβείο Αριστείας Διεθνείς Διακρίσεις Αποφοίτων. Το 2017 σκηνοθέτησαν το θεατρικό event “ Η σπίθα έγινε πυρκαγία” στην Θεσσαλονίκη στα πλαίσια των 100 χρόνων από την πυρκαγία της Θεσσαλονίκης. Μια συμπαραγωγη του Φεστιβαλ Δημήτρια 2017 και του “Θεσσαλονίκη αλλιώς”. Το 2018 θα σκηνοθετήσουν στο ΚΘΒΕ την παράσταση “Τα Πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Κάντ”. Δουλέιες της influx έχουν παρουσιαστεί επίσης στο ΦεστιβαλΊψεν στο Εθνικό θέατρο του Όσλο, στην Volksbuhne στο Βερολίνο, στο φεστιβάλ Δημήτρια 2015, και στο διεθνές συνέδριο Ίψεν στο Σκιεν της Νορβηγίας.

Οι Στοιμενίδου Αναστασία, Πλουμής Βασίλης από το 1986 ασχολούνται με εικαστικά, performance, μουσική,  χορό και θέατρο. Γοητεύονται από τις παράλληλες δράσεις τεχνών και πειραματίζονται από το 1997 με συμμετοχή τους στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα Θεσσαλονίκης, με τη Performance ¨Μεταμορφώσεις¨. Παρακολουθούν σεμινάρια μουσικοπαιδαγωγικά, θέατρο Boal, PhysicalTheatre. Το  2003 γνωρίζουν το Θέατρο Playback. Στήνεται το πρώτο εργαστήριο στην Ελλάδα με εκπαιδευτές τον J. Paradi και πιστοποιούνται από τους ιδρυτές του Playback θεάτρου, τον Αμερικανό ψυχοδραματιστήJonathanFox και την JoSalas. Το 2004 ιδρύουν με άλλους το σωματείο ¨Ελληνικό Playback θέατρο ¨www.playbacktheater.grwww.facebook.com/EllinikoPlaybackTheatro. Η εκπαίδευσή τους συνεχίζεται με την Verοnica Needa και Anna Cheschner  και ολοκληρώνεται το 2015 με την εκπαίδευση της Αναστασίας Στοιμενίδου, προέδρου του σωματείου, ως διεθνούς εκπαιδεύτριας Playback (IPTN) www.iptn.info/?a=group&id=iptn_membership_directory&membership_id=449  από τον J. Fox. Δίνουν ανοιχτές παραστάσεις σε θέατρα, αλλά εξιδεικεύονται σε στοχευμένες παραστάσεις για ειδικό κοινό, όπως σχολεία, ιδρύματα, συνέδρια, φεστιβάλ, κέντρα ψυχικής υγείας, φυλακές, εθελοντικές οργανώσεις κοινωνικής πρόνοιας, επιμορφωτικές δράσεις Δήμων, πρόσφυγες, ΑΜΕΑ. Από το 2006 διοργανώνουν σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και εκπαιδεύουν επαγγελματίες και ερασιτέχνες του θεάτρου, χορού, μουσικής, εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες του χώρου ψυχικής υγείας και όσους ενδιαφέρονται για εναλλακτικές μορφές θεραπειών, μάθησης και επικοινωνίας.

Ο Άρης Στυλιανού σπούδασε φιλοσοφία στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ (Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας, 1983-1987). Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Paris-IV και έλαβε τον τίτλο του διδάκτορα από το Πανεπιστήμιο Paris-I της Σορβόννης (Παρίσι, Γαλλία, 1987-1993). Διδάσκει στο ΑΠΘ από το 1995 (Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ: 1995-1997, Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής: 1997-2002, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών: 2002 έως σήμερα). Ασχολείται ερευνητικά με τη νεότερη και σύγχρονη πολιτική φιλοσοφία, με την πολιτική θεωρία, καθώς και με τη μετάφραση φιλοσοφικών κειμένων. Μετρά πλήθος δημοσιεύσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Μεταφράζει και επιμελείται φιλοσοφικά κείμενα. Είναι πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα και φιλόλογος, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής και κατεύθυνση Διδακτική της Γλώσσας και Λογοτεχνίας στο ΠΤΔΕ του Α.Π.Θ. Παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής στο Εργαστήριο υποκριτικής και θεατρικής έκφρασης της Πειραματικής Σκηνή της Τέχνης. Τα ιδιαίτερα ερευνητικά της ενδιαφέροντα στρέφονται στο θέατρο στην εκπαίδευση, την εφηβική λογοτεχνία, τον ξένο και τις εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, τη σχέση κριτικού γραμματισμού και διδασκαλίας της λογοτεχνίας. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το θέατρο στην Εκπαίδευση. Είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Η Μαρία Τσιμά γεννήθηκε στην Κεφαλλονιά. Σπούδασε  Ιστορία- Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Είναι απόφοιτος της  Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Ωδείου Αθηνών. Είναι ιδρυτικό μέλος του Θεατρικού Οργανισμού Στιγμή.  Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Καβάλας, Αγρινίου και πολλούς ιδιωτικούς θιάσους. Έχει συμμετάσχει σε μικρού και μεγάλου μήκους κινηματογραφικές ταινίες καθώς και σε τηλεοπτικές σειρές. Έχει διασκευάσει κείμενα για το θέατρο και έχει γράψει διηγήματα και νουβέλες. Έχει γράψει επίσης το θεατρικό έργο «Ίσια δικαιώματα» που παρουσιάστηκε το 2016/17 στο Vault στην Αθήνα. Είναι Αναπληρώτρια Καλλιτεχνική Διευθύντρια στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.