2017 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
μπροστά στις νέες προκλήσεις 2017: ανιχνεύοντας τον ρόλο του πολίτη"

ΚΕΡΚΥΡΑ

  Τρίτη 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017, 12μ

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ "Τεριρέμ"
από την ομάδα DOCs Theatre
για  μαθητές Λυκείου
στο Στούντιο του Δημοτικού Θεάτρου Κέρκυρας

Για άλλη μια χρονιά φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση που έχει οριστεί διεθνώς για τις 27 Νοεμβρίου. Στη σημερινή κρίσιμη κατάσταση, όπου ο ρόλος του πολίτη είναι ουσιαστικός και αναγκαίος, πιστεύουμε ότι το Θέατρο μπορεί με βιωματικές τεχνικές και προσεγγίσεις να διαμορφώσει τις συνθήκες για την ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα και στη γενικότερη ενεργοποίησή τους.

Το 2017 στις εκδηλώσεις στην Ελλάδα συμμετέχει και το πρόγραμμα  "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

 

Στη Κέρκυρα  το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει την παρουσίαση της παράστασης θεάτρου- ντοκουμέντο "Τεριρέμ" από την ομάδα DOCs Theatre για μαθητές Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων.


Η παράσταση είναι δωρεάν για τους μαθητές και παρουσιάζεται στο
στο Στούντιο του Δημοτικού Θεάτρου Κέρκυρας, στις 21/11/2017, στις 12μ

Θα ακολουθήσει συζήτηση με τους καθηγητές και τους μαθητές.
 Η ΑΦΙΣΑ ..ΕΔΩ!
Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Δ.Δ.Ε. Κέρκυρας ( τομέας Σχολικών Δραστηριοτήτων, υπεύθυνη κα Παρασκευή Γκανάτσιου) και την Πειραματική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Κέρκυρας
Συνεργασία: ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας

________________________________________________________________

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

ΤΕΡΙΡΕΜ
Θέατρο ντοκουμέντο - Μαρτυρολόγια γυναικών Studio Δημοτικού Θεάτρου

Τεριρέμ: ουδέτερο άκλιτο. Μουσική λέξη χωρίς σημαινόμενο που επαναλαμβάνεται με παραλλαγές σε μια εκκλησιαστική ακολουθία, προκειμένου αυτή η τελευταία να παραταθεί, δημιουργώντας ευχάριστα ακούσματα και βιώματα. Στο "¨Τεριρέμ", δεν μπορείς να κατανοήσεις « λόγον ». Είναι προέκταση της προσευχής του ανθρώπου προς τον Θεό.

Θέατρο «Ντοκουμέντο», Αυτολεξεί Θέατρο Αφήγησης/Θέατρο Ντοκουμέντο» Verbatim Theatre.
Ο Πισκάτορ, ουσιαστικός εισηγητής, του Θεάτρου-ντοκουμέντο, παρουσίασε το 1925 το έργο-ντοκουμέντο «Ενάντια σε όλα!». Το Θέατρο Ντοκουμέντο παρουσιάστηκε, αλλά και ολοκλήρωσε τον κύκλο του τη δεκαετία του ’60 στην Ομοσπονδιακή Γερμανία δίνοντας με την εμφάνισή του παράλληλα και την πρώτη μεταπολεμική διεθνή αναγνώριση της δραματουργίας της. Η χρησιμοποίηση αυθεντικού, ιστορικά τεκμηριωμένου υλικού, αλλά και η σύνδεσή του με το κοινωνικό παρόν, είναι τα δύο νέα στοιχεία που εισάγονται, στην σύγχρονη δραματουργία του Θεάτρου-Ντοκουμέντο. Την ίδια πρωταρχική σημασία έχει και ο στόχος του, που είναι κοινός για όλα τα είδη του πολιτικού θεάτρου: Αποκάλυψη της αλήθειας που συνήθως συγκαλύπτεται, αποσιωπάται ή παραποιείται. Κάθε αληθινό περιστατικό δίνει τροφή στο θέατρο ντοκουμέντο. Από πολέμους, γενοκτονίες έως το μεταναστευτικό ή άλλα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία. Σε κάθε περίπτωση το θέατρο-ντοκουμέντο ανακαλεί και ερμηνεύει μια ιστορική στιγμή, επανεξετάζει το παρελθόν και αντανακλά με γόνιμο τρόπο την αγωνία της κοινωνίας για φλέγοντα ζητήματα της επικαιρότητας ή της συλλογικής μνήμης.

Η παράσταση
Ανδρικά ρούχα κρεμασμένα στον τοίχο. Απουσία αλλά και παρουσία μαζί. Το αρσενικό στοιχείο υπάρχει, ορισμένες φορές είναι έντονο, καθορίζει, υποφώσκει ή εξεγείρεται, διαθέτει ψυχρή υπεροχή ή ετεροκαθορίζεται. Ένα άδειο τραπέζι στη μέση. Σημείο συνεύρεσης, όπου θα ξετυλιχθούν οι ιστορίες έξι γυναικών .
Οι ιστορίες τους μοιάζουν διαφορετικές , ταυτόχρονα όμως και τόσο ίδιες. Όλες τους φέρουν τα ίδια βιώματα, τραύματα της αγριότητας και της βίας του πολέμου, που δεν λένε να γιάνουν. Με απλό, καθημερινό λόγο θα καταθέσουν τα «ντοκουμέντα» που έχουν καθορίσει τις ζωές τους. Οι ηρωίδες μαζεύουν τα θραύσματα των προσωπικών τους διαδρομών , σε μια πορεία επαναδιαπραγμάτευσης με το παρελθόν τους και ένα νέο αυτοπροσδιορισμό.
Ο σκηνικός χώρος είναι εμπνευσμένος από το έργο του Γιάννη Κουνέλλη « Tα μαύρα παλτά».

Έρευνα-σύνθεση κειμένων-Σκηνοθεσία: Ομάδα DOCs Theatre
Σύλληψη ιδέας–Εμψύχωση ομάδας: Ευγενία Ζάγουρα
Επιμέλεια κειμένων: Φωτεινή Δημουλή
Video: Βασιλική Μάκου
Φωτισμοί: Κώστας Βλάχος
Παίζουν: Φωτεινή Δημουλή, Ελένη Ζάγουρα, Ευγενία Ζάγουρα, Βασιλική Μάκου, Ανδρομάχη Πουλιάση, Ιλεάνα Χανδρινού.
Τραγούδι, λύρα: Αρετή Μπαρτάκη
Ευχαριστίες: Ευχαριστούμε για τη στήριξή τους τη Σοφία Γεωργιάδου, τη Μάρθα Γωγάκου και τον Βαγγέλη Πανδή