Enter Title

Τεύχος 14 (2013)
ειδική έκδοση αφιέρωμα - αντιρατσιστική εκπαίδευση, σχολικός εκφοβισμός, ανθρώπινα δικαιώματα

(για παραγγελίες σε έντυπη μορφή γράψτε στο info@theatroedu.gr)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Εισαγωγικό σημείωμα της Συντακτικής Επιτροπής

ΜΕΡΟΣ Α': Ενδοσχολικές παρεμβάσεις για επίλυση των συγκρούσεων. Προγράμματα που πραγματοποιήθηκαν σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας

Το πρόγραμμα Διαμεσολάβηση μεταξύ συνομηλίκων ως μέθοδος ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων στο 2ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου 2005-2013
Αγγελική Γιαννάτου

Εργαστήριο Κοινωνικού Θεάτρου στον Δενδροπόταμο Θεσσαλονίκης
Μάρθα Κατσαρίδου 

«Το αυτό επιθυμώ και δι’ εσάς...» - η ελληνική μετανάστευση στη Γερμανία τη δεκαετία του ’60
Κατερίνα Κυριακού

Από την εικονική περιήγηση στο κρησφύγετο της Άννας Φρανκ στην δραματοποίηση: συμβολή στην αντιρατσιστική εκπαίδευση διαμέσου της τέχνης
Μαίρη Μαργαρώνη

 «Μπορείς να καταλάβεις τι φοβάμαι;» - ένα πρόγραμμα ενδοσχολικής παρέμβασης για το σχολικό εκφοβισμό.
Γιάννα Πιτούλη

ΜΕΡΟΣ Β': Μιλώντας για τη διαφορετικότητα. Σχέδια μαθημάτων εκπαιδευτικού δράματος, παιχνίδια ρόλων  και δραστηριότητες θεατρικού παιχνιδιού

Προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα με τη μέθοδο του Εκπαιδευτικού Δράματος - Τρία σχέδια μαθημάτων
Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου

 «Νάρκισσος … Στον κήπο …. Εγωιστικά διαφορετικός» - ένα σχέδιο εκπαιδευτικού δράματος με αφορμή το μύθο του Νάρκισσου
Μαρία Βουβούση

 «Η δολιοφθορά» - ένα σχέδιο εκπαιδευτικού δράματος για τον σχολικό εκφοβισμό
Αθηνά Καραβόλτσου

 «Οι επιζώντες» - ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικού δράματος με παιδιά δημοτικού για την αντιμετώπιση ξενοφοβικών και ρατσιστικών συμπεριφορών
Χαρά Λιόλιου 

«….. κι αν δε σου μοιάζω, μη σε τρομάζω. Έλα κοντά μου, δε σε πειράζω….» - προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα
Τριανταφυλλιά Νικολούδη

Συνδημιουργούμε τον Πολιτισμό της Ειρήνης: ανταμώνουμε και δρούμε!
Δήμητρα Σωκράτους

«Ο βασιλιάς με τα αυτιά γαϊδάρου»  - ένα σχέδιο μαθήματος για το ρατσισμό και την αποδοχής της διαφορετικότητας
Νάντια Τομασίδου

ΜΕΡΟΣ Γ': Εργαλεία εκπαιδευτικών δράσεων για τα ανθρώπινα δικαιώματα -Υλικό από διάφορους οργανισμούς και φορείς

Οδηγός Αντιρατσιστικής Εκπαίδευσης του Γ. Τσιάκαλου
Κατερίνα Αλεξιάδη

«Πακετάρω και τρέχω» - εκπαιδευτική δράση της Διεθνούς Αμνηστίας για την προώθηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Ράνια Ελ Αμπάσυ

«Κάντε ένα Βήμα Μπροστά» - παιχνίδια ρόλων για τα ανθρώπινα δικαιώματα μέσα από το Compasito – «Μικρή Πυξίδα»
Ραφαέλα Καμάσσα

Αντιμετωπίζοντας τη βία, το ρατσισμό και τη ξενοφοβία: υλικό και προτάσεις του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση για δημιουργικές δραστηριότητες με μαθητές
Δημήτρης Μαυρέας, Νάσια Χολέβα

Η εμπέδωση των δικαιωμάτων με βιωματικές μεθόδους - μια πρόταση του Συνηγόρου του Παιδιού για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας
Γιώργος Μόσχος

 «Περάσματα» - εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση των νέων σε θέματα προσφύγων της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες – Γραφείο Ελλάδας
Στέλλα Νάνου, Εύα Σαββοπούλου

Παίζουμε μαθαίνοντας για τα ανθρώπινα δικαιώματα. COMPASS (ΠΥΞΙΔΑ) - Ένα Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης στα Ανθρώπινα Δικαιώματα για νέους/νέες
Βασιλική Φυτώκα

ΜΕΡΟΣ Δ': Αντιμετωπίζοντας τη βία μέσω του θεάτρου -  Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα  & παραστάσεις

«Μικρές Σκηνές Καθημερινής Βίας» - θέατρο φόρουμ από την Ακτιβιστική Ομάδα Θεάτρου του Καταπιεσμένου (ΘτΚ)
 Χριστίνα Ζώνιου

«Δεν φοβάμαι... έχω φίλους, εσύ;» - ένα Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα από την Ομάδα ΠΑιΘέΑ και ένα Σχέδιο Διδασκαλίας για την αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής βίας
Γιώργος Μπεκιάρης, Καλλιόπη Βούλγαρη, Αμαλία Παναγιωτοπούλου, Μαρία Στειακάκη

Το παιδικό θέατρο αφουγκράζεται το παρόν; Η παράσταση «Μια γιορτή στου Νουριάν» ως αφορμή για επαναπροσδιορισμό του παιδικού θεάτρου. Ανταπόκριση από μία συζήτηση
Μαίρη Καλδή

 «Πλάτες μέσα στα σκουπίδια» - το θέατρο ως αντίσταση στην ισοπέδωση της κρίσης. Συζήτηση με αφορμή μια παράσταση
Μαίρη Καλδή

ΜΕΡΟΣ Ε': Η Διεθνής Συμφωνία περί Δεοντολογίας και Συμπεριφοράς του Θεατροπαιδαγωγού ως αφορμή για διάλογο και προτάσεις
Αντώνης Λενακάκης