Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα ΠΑιΘέA
(Παιδαγωγική & Θέατρο)
www.paithea.gr / paitheaedu@gmail.com
Είμαστε παιδαγωγοί.
Πιστεύουμε στην αξία του θεάτρου στην εκπαίδευση.
Αξιοποιούμε το θέατρο ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας.
Δημιουργούμε θεατρικές - καλλιτεχνικές δράσεις για να τις επικοινωνήσουμε με τους μαθητές μας και όσους αγαπούν το θέατρο.

Τις δράσεις της ομάδας στηρίζει το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

καλό ταξίδι...Μαρία

Παράσταση & Βιωματικό Σεμινάριο Τεχνικών Σκιάς
Πάτρα 15-16-17 Μαίου 2015
Αθήνα 23-24 Μαίου 2015
Οργάνωση Ομάδα ΠΑιΘεΑ
σε συνεργασία με Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Περισσότερα ...εδώ!

2014 – 2015: Θεατρική παράσταση:
«Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων»

Η παράσταση
Το γαϊτανάκι της Ζωρζ Σαρή ήταν η έμπνευση. Ξεκινήσαμε ένα ταξίδι εξερεύνησης στον μαγικό κόσμο των σκιών. Πειραματιστήκαμε με πλήθος τεχνικών: σκιές με σώμα, σκιές με αντικείμενα, ηλεκτρονικές σκιές… Το άσπρο – μαύρο μας βοήθησε να αποτυπώσουμε τις αντιθέσεις του κόσμου. Μερικές πινελιές χρώματος μας φάνηκαν απαραίτητες για να εκφράσουμε τη φωλιασμένη ελπίδα για ένα κόσμο χωρίς σύνορα και διακρίσεις. Οι τέχνες του θεάτρου, της ζωγραφικής, της μουσικής και του χορού μας έδωσαν την ευκαιρία να φτιάξουμε το δικό μας Γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων. Μένει να δούμε ‘μήπως η αλήθεια κρύβεται στο τραγούδι των παιδιών’….



Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης παράστασης είναι πως έχει δημιουργηθεί από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς με στόχο να αξιοποιήσει τη λογοτεχνία, για να προσεγγίσει τόσο παιδαγωγικά όσο και θεατρικά ευαίσθητα και σημαντικά κοινωνικά θέματα. Επιπλέον, η ομάδα έχει υιοθετήσει πρωτότυπες θεατρικές και εικαστικές τεχνικές συνταιριάζοντας την τέχνη του θεάτρου με τη ζωγραφική, τη μουσική και το χορό προκειμένου να δημιουργήσει μια ενδιαφέρουσα παράσταση για μικρούς και μεγάλους.

 

Οι συντελεστές
Διασκευή κειμένου - Σκηνοθεσία: Γιώργος Μπεκιάρης
Ερμηνεία: Καλλιόπη Βούλγαρη, Μαρία Στειακάκη, Αμαλία Παναγιωτοπούλου, Ευθύμης Αργυράτος, Γιώργος Μπεκιάρης
Digitalperformanceart: Ευθύμης Αργυράτος
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Νίκος Δημογιάννης
Επιμέλεια κίνησης: Όλγα Σπυράκη
Κατασκευή σκηνικών: Κώστας Σαλπιστής
Κατασκευή κοστουμιών: Ρένα Μπαλή
Κατασκευή μαριονέτας: Τέτα Χαντζάρα
Χειρισμός ηλεκτρονικών μέσων: Αντώνης Αργυράτος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Στειακάκη

Θεατρική παράσταση & Βιωματικό εργαστήριο τεχνικών σκιάς και εναλλακτικών θεατρικών τεχνικών
Η ομάδα παρουσίασε την παράσταση στις 12 - 15 Δεκεμβρίου 2014 στην Πάτρα, στο θέατρο Λιθογραφείον σε συνεργασία με το Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας και προγραμματίζει την παρουσίασή της σε άλλες πόλεις και με τη μορφή σεμιναρίου.

Μετά την παρουσίαση της παράστασης θα ακολουθεί βιωματικό εργαστήριο τεχνικών σκιάςκαι εναλλακτικών θεατρικών τεχνικών με στόχο να επιμορφώσει τους θεατές – συμμετέχοντες στις τεχνικές της παράστασης και στη συνέχεια να τις αξιοποιήσουν για να δημιουργήσουν βιωματικά νέες σκηνές. Η ομάδα απευθύνεται, πρώτιστα, στην εκπαιδευτική κοινότητα (δασκάλους, θεατρολόγους, εικαστικούς, μουσικούς, καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ.ά.).

2012 – : Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα:
«349΄ λεπτά ακόμα…»


Η ομάδα δημιούργησε το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα "349΄ ακόμα..."που αποτελεί Εμπλουτισμένη μορφή του Θεάτρου Φόρουμ. Το πρόγραμμα σχετίζεται με τη σχολική βία κι έχει ως στόχο να προτείνει εναλλακτικές στρατηγικές αντιμετώπισης του φαινομένου. Αφορά τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου και υλοποιείται με τη συνεργασία της ψυχολόγου Αγγελικής Γιαννίτσα.

Το πρόγραμμα παρέμβασης στηρίζεται στη διαμόρφωση ενός Θεατροπαιδαγωγικού Προγράμματος βασισμένο στο Θέατρο Φόρουμ. Το Θέατρο Φόρουμ, αφαιρεί τον ‘τοίχο’ που χωρίζει τους θεατές από τη σκηνή και τους τοποθετεί στη θέση του πρωταγωνιστή προσφέροντάς τους την ευκαιρία να μπουν στον πυρήνα του προβλήματος, να νιώσουν την καταπίεση, να αποκαλύψουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα θύτη και θύματος και να δοκιμάσουν έμπρακτα τις προσωπικές τους στρατηγικές, όπως θα έκαναν και στη ζωή τους.
Στόχος της ομάδας, μέσω της συγκεκριμένης παρέμβασης, είναι να αναδειχτούν οι διαστάσεις του προβλήματος τόσο στους εκπαιδευτικούς, όσο και στους ίδιους τους μαθητές. Οι συμμετέχοντες, λειτουργώντας με ενσυναίσθηση κατανοούν την κατάσταση του θύματος και προτείνουν,σε συνθήκη ρόλου, στρατηγικές που θα μπορούσαν να το οδηγήσουν σε αποτελεσματικότερο χειρισμό της, ώστε συστημικά να επηρεαστεί θετικά και η συμπεριφορά των θυτών.
Το πρόγραμμα εφαρμόζεται αυτή την περίοδο σε ομάδες εφήβων, σε μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου και σε εκπαιδευτικο