Θέατρο & Φυλακή

«Ρόλοι στη ζωή- ρόλοι στο θέατρο».
Εργαστήριο Θεάτρου στο ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού

από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Σχολική χρονιά 2016-2017

Τη σχολική χρονιά 2016-2017 το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στηρίζει ένα από τα προγράμματα (projects) που γίνονται κάθε Τρίτη, 10πμ-12μ, στο πλαίσιο του προγράμματος του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) των ανδρικών φυλακών Κορυδαλλού.

Η συνεργασία ξεκίνησε το 2016 μετά από σχετική πρόσκληση της Δ/νσης του σχολείου σε στελέχη του Πανελληνίου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Μετά από μια περίοδο συζητήσεων και ενημερώσεων συγκροτήθηκε η Ομάδα Έργου η οποία και σχεδίασε μια σειρά στοχευμένων θεατρικών εργαστηρίων με τίτλο: «Ρόλοι στη ζωή - ρόλοι στο θέατρο»

Τα εργαστήρια ξεκίνησαν στις 17/1/2017 και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο 2017.
Συμμετέχοντες: 15 ενήλικες άνδρες
Διάρκεια: 22 συναντήσεις 2,5 διδακτικών ωρών

Με την χρήση διαφορετικών θεατρικών τεχνικών (πρακτικές παιχνιδιού και θεάτρου της επινόησης, σωματικό θέατρο, εκπαιδευτικό δράμα, αυτοσχεδιασμό), στόχος είναι οι συμμετέχοντες να φτιάξουν το δικό τους θέατρο, μέσα από τις δικές τους ιστορίες, τις δικές τους εικόνες, τα δικά τους βιώματα.

Με αυτή την διαδικασία διερευνώνται οι διάφοροι κοινωνικοί ρόλοι που παίζει καθημερινά ο ίδιος άνθρωπος, καθώς και τα εμπόδια που μπορεί να προκύψουν κατά την επικοινωνία, η συνειδητοποίηση και η διαχείρισή τους.

Αξιοποιούνται θεατρικές τεχνικές για τη διερεύνηση του βασικού ερωτήματος: πώς επικοινωνούμε ή γιατί δε μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τους άλλους, όταν προσπαθούμε να μιλήσουμε για αυτά που μας απασχολούν και αυτά που μας ενδιαφέρουν;

Με όχημα το θέατρο διεκδικούμε εκ νέου τη φαντασία μας και τολμάμε να χτίσουμε γέφυρες επικοινωνίας που (πιθανόν) θα συμβάλλουν στην επαναδιαπραγμάτευση της αντίληψης του τρόπου που «κοιτάμε» τον κόσμο.

Έννοιες-κλειδιά: Επικοινωνία, Ομάδα, Εγώ, Θέατρο

Ενδεικτική δομή εργαστηρίων
Α΄ Φάση (Εργαστήρια 1 έως 5): ασκήσεις επικοινωνίας (λεκτική, μη λεκτική) και συνοχής ομάδας, δυναμικές εικόνες με στιγμιότυπα από την καθημερινότητα.
Β’ Φάση (Εργαστήρια 6 έως 12): αξιοποίηση θεατρικών τεχνικών και θεατροπαιδαγωγικών συμβάσεων με στόχο την διερεύνηση του βασικού ερωτήματος του προγράμματος και τη δημιουργία νέων αφηγήσεων και εικόνων από την πλευρά της ομάδας.
Γ’ Φάση (Εργαστήρια 13 έως 22): σύνθεση δρώμενου και πρόβες για παρουσίαση σε ευρύτερο κύκλο.

Εμψυχώτριες του εργαστηρίου:
Κουμπαρούλη Ειρήνη: ηθοποιός- εμψυχώτρια νεανικών θεατρικών ομάδων
Μολογούση Σόνια: θεατρολόγος- θεατροπαιδαγωγός
Τσουκαλά Χαρά: εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Πληρ. 2106541600 / info@theatroedu.gr / www.theatroedu.gr