"Κι αν ήσουν εσύ;"
Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος


Είπαν για το Εργαστήριο "Σκληρό Καρύδι"
Σχόλια μαθητών, εκπαιδευτικών


«… Μου άρεσε που γνώρισα την Αϊσέ και έπαιξα παιχνίδια με τους φίλους μου…»
«… Σκέφτηκα να μπορούσα να της δώσω παπούτσια και να την κάνω φίλη μου και να της δώσω την αγάπη μου…»
«… Μου άρεσε που ζωγραφίσαμε τους ήρωες του βιβλίου…»
«… Στεναχωρήθηκα γιατί κορόιδευαν την Αϊσέ. Εγώ στη θέση της θα έκλαιγα και δε θα τους είχα φίλους…»
«… Ένιωσα στεναχώρια, θλίψη, ελπίδα, χαρά και ανακούφιση…»
«… Ένιωσα το αίσθημα της λύπης γι’ αυτά τα παιδιά!!! Στεναχωριέμαι γι’ αυτά και κατάλαβα πως νιώθουν…»
«… Σκέφτηκα πως ήταν η καλύτερη μέρα της ζωής μου στο σχολείο, αλλά στεναχωρήθηκα που κορόιδευαν την Αϊσέ…»
«… Σκέφτηκα πως αυτά τα παιχνίδια που παίξαμε ήταν πολύ ωραία, γιατί μπορώ να τα παίξω με τις φίλες μου και με τους φίλους μου…»
«… Σκέφτηκα ότι δεν έχει σχέση ότι χρώμα και να είναι οι άλλοι…»
«… Σκέφτηκα ότι η Αϊσέ μπορεί να ήταν στεναχωρημένη αλλά κάποια παιδιά ήταν στο πλευρό της και την αγαπούσαν παρόλο που ήταν από μια άλλη χώρα…»
«… Σκέφτηκα πως θα μπορούσα να τους βοηθήσω…»
«… Σκέφτηκα πως αν ήταν εδώ μαζί μας , θα την είχα υποδεχτεί με χαρά…»
«… Σκέφτηκα γιατί εμείς να περνάμε τόσο καλά και τα παιδιά, τα προσφυγάκια, να είναι τόσο χάλια…»
…………………………………………………………(μαθητές/μαθήτριες Δημοτικών Σχολείων Πάτρας, 2016-2017)

«… Μου άρεσε που παίξαμε, γελάσαμε…, κάναμε θέατρο…»
«… Ένιωσα ξέγνοιαστα γιατί δεν είχα ξαναπεράσει τόσο ωραία με την τάξη μου…»
«… Σκέφτηκα πως είναι ωραίο να υπάρχουν μαθήματα που συνδυάζουν παιχνίδι και μάθηση…»
«… Σκέφτηκα πως είναι ωραίο μέσα από ένα υπέροχο βιβλίο να μαθαίνεις και ότι το παιχνίδι-μάθημα είναι καλύτερο απ’ το κανονικό μάθημα…»
«… Σκέφτηκα πως δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε άλλα παιδιά επειδή δεν είναι ίδια με μας γιατί κι αυτά νιώθουν λύπη…»
«… Σκέφτηκα ότι είναι πολύ ωραίο να γίνονται τέτοιες δραστηριότητες στο σχολείο μας…»
………………………………………………………(μαθητές/μαθήτριες Δημοτικών Σχολείων Ακράτας, 2016-2017)

«… Μου άρεσαν πάρα πολύ τα αγάλματα και το καταπληκτικό βιβλίο…»
«… Μου άρεσε η σκληρότητα της Αϊσέ και ο τρόπος που μίλαγε σε κάποιον μεγάλο…»
«… Μου άρεσε επειδή είχε φίλους, ένα πιάτο ζεστό φαγητό και φίλους…»
«… Ένιωσα λύπη γιατί τα άλλα παιδιά την κορόιδευαν ενώ δεν είχαν βρεθεί στη θέση της. Θα μπορούσαν να το είχαν πάθει κι αυτά. Δεν σκέφτηκαν λογικά…»
«… Σκέφτομαι αυτά τα παιδιά που δεν μπορούν να κάνουν τόσο ωραία πράγματα κι εύχομαι όλα τα παιδιά να είναι χαρούμενα…»
«… Σκέφτηκα πως είναι να φεύγεις απ’ τη χώρα σου, να σε κοροϊδεύουνε, να μην έχεις πολλούς φίλους και να μην έχεις μπαμπά… Σκέφτομαι ακόμα πως όλα αυτά που έπαθε η Αϊσέ τα παθαίνουν κι άλλα παιδιά στον πόλεμο…»
«… Σκέφτηκα πως το τέλος της ιστορίας θα ήταν να επέστρεφε ο μπαμπάς της Αϊσέ και να τους δέχονταν σε κάποια χώρα…»
«… Μου άρεσαν όλα: το βιβλίο, η ιστορία του, που η Αϊσέ είναι τόσο γεναία, τα παιχνίδια που παίξαμε, που ζωγραφίσαμε κάτω, που προχωρούσαμε και με το παλαμάκι κάναμε κάτι…»
«… Ένιωσα χαρούμενη, ένιωσα ότι περνάω το χρόνο μου δημιουργικά και διασκέδασα πολύ…»
«… Σκέφτηκα τους πρόσφυγες στους καταυλισμούς που κρυώνουν, πεινάνε, θέλουν να γυρίσουν πίσω…. Δεν πρέπει να τους συμπεριφερόμαστε έτσι…»
..................................................(μαθητές/μαθήτριες Δημοτικών Σχολείων Αιγίου, 2016-2017)