en-GB

 Radical Hope!
"Νέοι, Θέατρο, Ριζοσπαστική Ελπίδα και Ηθικό Φαντασιακό: μια διαπολιτισμική έρευνα παιδαγωγικής του θεάτρου, παράστασης και ενεργού συμμετοχής στα κοινά"

 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:

Ως μέθοδοι έρευνας θα χρησιμοποιηθούν α) τεχνικές Θεάτρου/Δράματος και β) Εθνογραφικές μέθοδοι  
Οι τεχνικές Θεάτρου/Δράματος που θα χρησιμοποιηθούν:
α) Θέατρο αφήγησης/ντοκουμέντο (Verbatim Theatre)
β) Μονολόγοι/Αυτοβιογραφία/Ιστορική Μνήμη
γ) Επινοητικό Θέατρο Ομάδας
Οι Εθνογραφικές Μέθοδοι που θα χρησιμοποιηθούν:
α) Παρακολούθηση συμμετεχόντων και Ομάδων Εστίασης
β) Προσωπικές συνεντεύξεις των νέων
γ) Συνεντεύξεις εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών 
δ) Αναστοχαστική έρευνα  

Σε κάθε χώρα επιλέγεται τουλάχιστον ένα σχολείο και μια τάξη θεάτρου/δράματος με τον/τους εκπαιδευτικούς της και τους τοπικούς ερευνητές
Χρονιά 1: «αυτολεξεί Θέατρο Αφήγησης/Θέατρο Ντοκουμέντο» (Verbatim Theatre):
Στην αρχή της μελέτης μαθητές από όλες τις χώρες του προγράμματος (Καναδάς, Ινδία, Ταιβάν, Ελλάδα, Ην. Βασίλειο) θα έχουν τη δυνατότητα να δουν ένα έργο με τίτλο «οι δάσκαλοι» που δημιουργήθηκε από υλικό που συγκεντρώθηκε στην προηγούμενη έρευνα της Καθηγήτριας Kathleen Gallagher από τον συγγραφέα Andrew Kushnir. Το έργο ερευνά πως η διδασκαλία αλλά και η μάθηση μέσα στην τάξη είναι μια αμφίδρομη διαδικασία και θα δώσει την ευκαιρία για γνωριμία των μαθητών, εκπαιδευτικών και ερευνητών από τις τέσσερεις χώρες αλλά και για ανταλλαγή απόψεων μέσω blog κ.ά.  Στη συνέχεια και με αφορμή το έργο κάθε τάξη συζητά τι είδε και τι θέματα προκύπτουν και εμπλέκεται σε σειρά μικρών αυτοσχεδιασμών. Στη συνέχεια οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι ερευνητές σε κάθε χώρα θα δημιουργήσουν το δικό τους «αυτολεξεί θέατρο» το οποίο με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων (βιντεογράφηση, διαδίκτυο) θα έχουν την ευκαιρία να δουν και συζητήσουν οι συμμετέχοντες και από τις άλλες χώρες (στόχος 4). Το «αυτολεξεί θέατρο» δημιουργείται από συνεντεύξεις με πραγματικούς ανθρώπους. Έτσι, το έργο θα χτιστεί από συνεντεύξεις με συμμαθητές στο σχολείο που θα βασίζονται στην ερώτηση «για τι νοιάζεσαι περισσότερο;» (στόχος 1). Στη συνέχεια θα ακολουθήσει μια «αναστοχαστική έρευνα» που θα χαρτογραφήσει τις άμεσες αντιδράσεις των μαθητών στο παιδαγωγικό μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε («αυτολεξεί θέατρο») (στόχος 3). Επίσης στη Χρονιά 1, σε κάθε χώρα θα υπάρξει από τους ερευνητές και «παρατήρηση συμμετεχόντων» καθώς και  6-8 προσωπικές συνεντεύξεις μαθητών και εκπαιδευτικών (στόχοι 1,2,3,4). Την Άνοιξη οι ερευνητές θα συναντηθούν για να συζητήσουν το υλικό και για μια αρχική ανάλυση των στοιχείων των blogs (στόχος 4).
Χρονιά 2: Μονολόγοι/Αυτοβιογραφία/Ιστορική Μνήμη (Monologues/Autobiography/Historical Memory)
Οι μαθητές θα δουλέψουν με υλικό από τις προσωπικές τους εμπειρίες και θα κτίσουν μονολόγους  τους οποίους θα «μοιραστούν» μέσω ψηφιακών τεχνικών με τους μαθητές των άλλων χωρών (στόχοι 2, 3). Η ανταλλαγή μέσω blog θα συνεχιστεί (στόχος 4) και στο τέλος θα γίνει μια «αναστοχαστική έρευνα» με στόχο να καταγράψει τις άμεσες αντιδράσεις των μαθητών προς το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μοντέλο (Μονολόγοι/Αυτοβιογραφία/Ιστορική Μνήμη). Επίσης και στη Χρονιά 2, σε κάθε χώρα θα υπάρξει από τους ερευνητές «παρατήρηση συμμετεχόντων» καθώς και  6-8 προσωπικές συνεντεύξεις μαθητών και εκπαιδευτικών (στόχοι 1,2,3,4). Μια ποσοτική διαδικτυακή έρευνα θα γίνει βασισμένη στα ευρήματα της Χρονιάς 1. Την Άνοιξη οι ερευνητές από την Ομάδα του Τορόντο θα επισκεφτούν για επί τόπου παρατήρηση και συνεντεύξεις τα σχολεία της Ινδίας και Ταιβάν (στόχοι 1,2,3,4)
Χρονιά 3: Επινοητικό Θέατρο Ομάδας (Devising/Ensemble work)
Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν το μοντέλο του «ομαδικού επινοητικού θεάτρου» και με πρωτογενές υλικό από τις ζωές τους αλλά και από την πολιτισμική κουλτούρα τους θα δημιουργήσουν ένα ομαδικό έργο το οποίο και θα «μοιραστούν» μέσω διαδικτύου με τους συμμετέχοντες των άλλων χωρών. Η διαδικασία πάλι θα βιντεοσκοπηθεί για τα blogs και θα υπάρξει από τους ερευνητές εκ νέου «παρατήρηση» της τάξης, συνεντεύξεις με μαθητές και εκπαιδευτικούς και μια αναστοχαστική έρευνα η οποία θα ακολουθήσει για να καταγράψει τις άμεσες αντιδράσεις των μαθητών σε αυτό το παιδαγωγικό μοντέλο εργασίας (Επινοητικό Θέατρο Ομάδας). Το περιεχόμενο των διαδικτυακών δεδομένων (blogs etc) θα αναλυθούν. Η Ομάδα του Τορόντο θα επισκεφτεί Ελλάδα και Ην. Βασίλειο για παρατήρηση τάξης και συνεντεύξεις.
Χρονιά 4: Συνεργατική Ανάλυση (Collaborative Analysis)
Στην 4η χρονιά θα γίνει, συλλογικά, η ανάλυση των παιδαγωγικών μοντέλων και των εθνογραφικών εμπειριών. Η ομάδα των ερευνητών θα συναντηθεί το Φθινόπωρο για την παρουσίαση των τοπικών ευρημάτων σε κάθε χώρα και για να εμπλακεί στην ανάλυση των δεδομένων των blogs και των αναστοχαστικών ερευνών. Θα γίνει επεξεργασία των βιντεοσκοπήσεων και άλλων ντοκουμέντων και θα προετοιμαστούν οι σχετικές ανακοινώσεις εντός και εκτός της ακαδημαϊκής κοινότητας καθώς και ένα Ψηφιακό Θεατρικό Φεστιβάλ. Τα σχολεία δεν συμμετέχουν κατά την 4η χρονιά.

Πως θα χειριστούμε τα στοιχεία της έρευνας: Τα αποτελέσματα της ερευνας θα δημοισιευτούν (επιστημονικά περιοδικά, συνέδρια  κ.ά). Επίσης, στοιχεία και δραστηριότητες από το όλο προγραμμα (συνεντεύξεις, δραματοποιήσεις κ.ά) θα προβληθούν βιντεογραφημένα ή ηχογραφημένα για ακαδημαικούς λόγους. Θα ζητηθούν γραπτές άδειες συμμετοχής και συναίνεσης στο πρόγραμμα από το Δ/ντη, τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς. Ψευδώνυμα θα χρησιμοποιηθούν στις συνεντεύξεις. Με την ολοκλήρωση θα δοθεί ανατροφοδότηση στο σχολείο.